پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
فرهنگ‌نامه شهدای میامی، سرخه و مهدیشهر تالیف می‌شود

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان گفت: چاپ 25 جلد فرهنگ‌نامه‌های شهدای استان سمنان متعلق به هزاران شهید شهرستان‌های مختلف این استان است و فرهنگ‌نامه شهدای شهرهای میامی، سرخه و مهدیشهر نیز در دست تالیف و چاپ قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، عبدالرحیم فریدون رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به سوابق درخشان ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس مردم این استان یادآورشد: بیش از 90 درصد از رزمندگان استان سمنان در خطوط مقدم جبهه افتخارآفرینی کردند و به فیض شهادت نائل آمدند.

فریدون با اشاره به تهیه و تدوین پرونده‌ها و جمع‌آوری آثار شهدای این استان گفت: این آثار در قالب تولیدات محتلف اعم از کتاب، فیلم و مستند تولید و علاوه بر فضای حقیقی ذر فضای مجازی نیز قابل استفاده است.

وی تفکیک صنفی شهدای این استان را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و اظهارداشت: در این استان 600 شهید دانش‌آموز و 124 شهید معلم و فرهنگی شناسایی شده و سه جلد کتاب نیز برای شهدای دانش‌آموز تهیه و منتشر شده است.

رئیس ستاد کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در این نشست با اشاره به سوابق همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با این ستاد، زمینه‌های همکاری این دو ارگان را در بخش‌های فرهنگی و هنری گسترده خواند و بر آمادگی برای توسعه فعالیت‌ها تاکید کرد.

فریدون بیان کرد: استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده و از استان‌های برتر در ایثار و شهادت به شمار می‌رود.
 
در ادامه فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت‌ها و اقدماتی که این اداره کل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا دارد اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های متنوعی دارد که مخاطب آن همه اقشار جامعه هستند.

فلاح هنرمندان و خبرنگاران را مخاطبان خاص این اداره کل معرفی کرد و اظهار داشت: جذب افراد به فرهنگ ایثار و شهادت نیز ظرافت‌های خاص خود را دارد و باید به گونه‌ای در این زمینه عمل شود که هنرمندان و خبرنگاران با جذب به این فرهنگ به عنوان افسران فرهنگی در این امور فعالیت نمایند.

وی با تاکید بر حساسیت فعالیت در جنگ نرم و اینکه جنگ فرهنگی مرز ندارد تصریح کرد: در این عرصه نیز باید با دقت عمل کرد و هدف را شناخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ترویج فضایل انقلابی را از وظایف و رسالت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان‌کرد و گفت: در این عرصه تلاش بر این است رویکرد کلی را حفظ و در مسیر اهداف و فضایل انقلابی قرار گرفته و عمل نماییم.

فلاح با تاکید بر اینکه اسناد و آثار شهدا و نیز دوران دفاع مقدس باید جمع‌آوری شود افزود: در این عرصه داستان‌های ناگفته فراوانی وجود دارد و باید با گردآوری این آثار زمینه بهره‌برداری هنرمندان و ارائه آنها با زبان هنر به جامعه فراهم شود.

وی گردآوری فرهنگ‌نامه هنرمندان شهید استان سمنان همراه با شناسایی شهدای هنرمند به همراه تولید 10 فیلم کوتاه در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه‌های این اداره کل در این زمینه بیان کرد و گفت: در این عرصه قرار است کارهای متفاوتی تولید و ارائه شود که می‌توان به تولید قطعه‌ای سرود در خصوص چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یا شهدای مدافع حرم و سلامت اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: نیاز امروز جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها