چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل معرفی شد

در آئین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از زحمات 7 ساله «سیدناصر اسحاقی» تقدیر و «عبدالله بحرالعلومی» به‌عنوان مسئول جدید این اداره‌کل معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل که به سبب شرایط حاضر، به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: تلاش بر این است تا شرایط مناسبی برای فعالیت بخش غیردولتی و فرهنگ و هنر و رسانه فراهم شود و از ظرفیت استان‌ها استفاده شود.

وی افزود: انتظار می‌رود عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌  به وظایف خود موفق عمل کند و خدمات مؤثری در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه داشته باشد.
 
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تأکید بنده به مدیرکل جدید این است که ضمن ارتباط نزدیک و مستمر با مسئولان استانی، برای تحقق اهداف مربوطه با مشورت اصحاب فرهنگ و هنر همگام حرکت کند تا در پیاده‌سازی سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه کارها به نحو مطلوب پیش رود.
 
کاراندیش ادامه داد: تلاش بر این است که شرایط مناسبی برای فعالیت بخش غیردولتی و فرهنگ و هنر و رسانه فراهم آید و از ظرفیت استان‌ها استفاده شود تا در سیاست‌گذاری‌های حمایتی‌ از فعالان این عرصه قدم‌های اساسی برداشته شود که برای رسیدن به این هدف انتظار می‌رود همکاری و مشورت برای هر اموری مبنای کار باشد.

توانمندسازی و منسجم‌سازی لازمه تقویت زیرساخت‌های تشکل‌های فرهنگی و هنری 
علی غیاثی، مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های تشکل‌های فرهنگی و هنری نیازمند توانمندسازی و منسجم‌سازی است و نقش ستاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپردن کارها و امور به هنرمندان است که باید با ایجاد تشکل‌های قوی و منسجم به تحقق امور پرداخته شود.

وی افزود: معنای واقعی مؤسسات فرهنگی، داشتن توانایی اجرای صفر تا 100 کارها است اما با توجه به این که انجمن‌های فرهنگی و هنری مشکلات قانونی دارند، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آنان مبنای کار است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود.
 
مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای حل مشکلات حوزه فرهنگ و ارشاد، واگذاری برخی امور به بخش خصوصی متناسب با شرایط موجود در دستور کار است که البته نواقصاتی دارد و در این زمینه مجموع مطالبی که در این زمینه بیان شده، نیازمند استفاده از توان و نیروهای داخلی است.

دولت و مجلس وارد موضوع حل مشکلات مالی فرهنگ و ارشاد شوند
بهروز ندایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اذعان کرد: زمان آن فرارسیده است که دولت و مجلس وارد موضوع حل مشکلات مالی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و وظایف آن را مشخص کنند تا بتوانیم شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم آوریم.
 
وی بیان کرد: توسعه کارهای فرهنگی، حفظ فرهنگ اصیل ایران اسلامی، جلوگیری از ورود فرهنگ‌های بیگانه به داخل کشور و صدور فرهنگ ایران اسلامی به کشورهای دیگر باید با تدوین برنامه‌های مدیریتی صورت پذیرد تا به اهداف خود دست یابیم؛ چنان که در بحث میراث فرهنگی نیز -که از این حوزه جدا شده- با مشکلاتی مواجه هستیم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: مدیریت در این مجموعه کار دشواری بوده و البته چکش‌کاری‌های فراوانی نیاز دارد؛ از سویی مدیریت بر اصحاب فرهنگ و هنر همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه می‌طلبد که به تنهایی نمی‌توان در این زمینه به خروجی‌های مورد انتظار دست یافت و لازم است با ظرافت و اشراف کامل با این مسائل مواجه شده، خواسته‌ها را دریافته و مدیریت را به خود هنرمندان واگذار کنیم.
 
ندایی گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ادامه کار هنرمندان وظیفه اصلی ما است و از آنجا که مسئولیت تعریف شده برای وزارت فرهنگ و ارشاد گسترده بوده و با دیگر دستگاه‌های فرهنگی آمیخته شده است باید وظایف به طور کامل مشخص شود تا کارها پیش برود.
 
وی با حائز اهمیت دانستن بحث مالی حوزه فرهنگ از مسئولین و مجلس خواست تا تمهیداتی را مبنای کار خود قرار دهند و افزود: در حال حاضر هماهنگی با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اقدام برای برطرف‌سازی نواقصات در راستای حل مشکلات مربوطه، اولویت اساسی این حوزه است.....
 
بخش اعظم اعتبار مالی اداره کل صرف احداث تالار مرکزی شده است
سید ناصر اسحاقی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز با تبیین عملکرد ۷ ساله خود گفت: نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، اساس کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و در این امر با همکاری کارکنان این اداره موفقیت‌های خوبی را برای استان اردبیل کسب کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: در طول ۷ سال خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ارزیابی عملکرد سازمان امور استخدامی و طرح شهید رجایی توانستیم رتبه استان را از پانزدهم به پنجم در سال ۹۶ و دوم در سال‌های بعد ارتقا دهیم.
 
اسحاقی، ایمان به مجموعه و وجود خودباوری در خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل را در پیشرفت امور مهم دانست و ضمن اینکه کارکنان این اداره را امین‌ترین، مطمئن‌ترین و کارآمدترین افراد در اجرای امور برشمرد، تصریح کرد: در طول این سال‌ها ۱۴ رویداد بین‌المللی و بیش از ۴۰ رویداد سراسری و منطقه‌ای در استان اردبیل اجرا شد که در اجرای این امور ثابت شد این مرکز از ظرفیت بالایی برای اجرای رویدادهای بین المللی از جمله گفت‌وگو و مناظرات رضوی برخوردار است.
 
اسحاقی اضافه کرد: بیشتر برنامه‌ها با پراکندگی متناسب و اولویت شهرستان‌ها از دور افتاده‌ترین نقاط شمالی‌ (شهر مرزی اصلاندوز و پارس آباد) تا جنوبی‌ترین شهرها (خلخال و هشجین) و نیز مرکز استان، مشگین‌شهر و گرمی برگزار شد.
 
وی گفتمان‌سازی قانونی و منطبق با آئین‌نامه و ضوابط با هنرمندان را اولویت اساسی در تسهیل امور فعالان هنری عنوان کرد و درباره فعالیت‌های عمرانی حوزه فرهنگ در این استان نیز گفت: ساخت و ساز مجتمع‌های فرهنگی و هنری و تلاش برای حفظ آنها به شکل مستمر ادامه داشته از جمله مجتمع فرهنگی در حال ساخت نمین و عنبران که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مجموعه‌ای در شهرستان گرمی که آماده بهره‌برداری است.
 
اسحاقی درباره ساخت تالار فرهنگی- هنری مرکزی نیز اذعان کرد: بخش اعظم اعتبار ما صرف احداث تالار مرکزی شده که با بیش از ۲۵۰میلیارد ریال و ۴۵ درصد پیشرفت در حال انجام است؛ ضمن اینکه در استانداری اردبیل مبلغ ۲۵۰میلیارد از محل اعتبار توازن و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز از محل ماده ۵۶ به این مجموعه اختصاص خواهد یافت.
 
وی در پایان، از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل به سبب همراهی و همکاری در طول این مدت تقدیر و تشکر کرد.
 

بنا به این گزارش، در رزومه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آمده است: «عبدالله بحرالعلومی» کارشناس ارشد امور فرهنگی، رسانه‌ای و روابط بین‌الملل، از نخستین سردبیران خبر شبکه سحر بوده و تجربه بالغ بر 30 سال فعالیت فرهنگی، رسانه‌ای و ترجمه و تالیف برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی در رادیو و تلویزیون در عرصه‌‌های داخلی و بین‌الملل داشته است.

وی شاعر، پژوهشگر و نویسنده بوده و با حضور در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی آیینی (اردبیل، تبریز، ارومیه، زنجان و تهران)، عناوین برگزیده ادبی، فرهنگی و رسانه‌ای را برای خود رقم زده است.

بحرالعلومی مؤلف چندین مقاله علمی-تحقیقی در زمینه‌های سیاسی، ادبی و فرهنگی بوده که یکی از شاخص‌ترین آنها تحقیق، گردآوری و تصحیح آثار شاعر عاشورایی بیضاء اردبیلی است.

فعالیت‌های رسانه‌ای را از معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1368 آغازکرده، همکاری رسمی با مؤسسه کیهان از سال 1369 و گزارشگر کیهان هوایی و کیهان فرهنگی را در کارنامه خود دارد.
 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها