پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
نشست «از انتخاب تا ازدواج» برگزار شد

نشست مجازی «از انتخاب تا ازدواج» به‌مناسبت روز دختر از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، سخنرانی آموزشی با عنوان «از انتخاب تا ازدواج» با سخنرانی علی قاسمی، پژوهشگر و مدرس دوره‌های خانواده به‌صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به نشانی _orumiyehpl@ پخش شد.


قاسمی، با بیان مقدمه‌ای درباره فلسفه زندگی و تشریح این مطلب که «چگونه زیستن» تابع «چرا زیستن» است، به اهمیت ازدواج به‌عنوان نقطه عطف زندگی پرداخت. وی انتخابِ همراه، هم‌راز، همسفر، هم‌سفره و «هم سر» آینده را به‌عنوان مهم‌ترین انتخاب زندگی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه همسری «هم سرنوشتی» است، ادامه داد: علاوه بر انتخاب درست، شیوه تعامل و رفتار با فرد انتخاب شده را برای مطلوبیت زندگی لازم و ضروری دانست.

قاسمی ضمن پرداختن به تفاوت‌های موجود بین زنان و مردان به سرمایه‌های مورد نیاز برای تشکیل خانواده خودبنیاد شامل سرمایه‌های مالی و اقتصادی، سرمایه‌های جامعه شناختی، سرمایه‌های روانشناختی و سرمایه‌های انسانی اشاره و مختصات این سرمایه‌ها را برای مخاطبان تشریح کرد.

جلسه سخنرانی با معرفی کتاب‌های «گلبرگ زندگی» تالیف حسین دهنوی، «لطفا همسر خوبی باشید» از محمود نامنی و «معجزه صمیمیت» از حمیدرضا غلامرضایی به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها