سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
نقش گروه‌های کتابخوانی در کاهش شکاف بین‌نسلی

نشست دورهمی بانوان کتابخوان استان یزد در محل نمایشگاه کتاب این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، بیست و چهارمین دورهمی بانوان کتابخوان استان یزد با حضور فاطمه دانش یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در محل دوازدهمین نمایشگاه کتاب این استان برگزار شد.
 
زهرا مصطفوی پور، مدیر دورهمی بانوان کتابخوان استان یزد در این مراسم گفت: این دورهمی با محوریت کتاب، دو سال است در سطح شهر یزد برگزار می‌شود و امروز هم شاهد برگزاری جشن دوسالگی آن هستیم.
 

وی افزود: هدف از این نشست‌های دورهمی، ترویج کتاب و کتابخوانی در بین خانواده‌ها است زیرا بانوان مهمترین رکن برای تربیت فرزند کتابخوان هستند.

فاطمه دانش‌یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد هم در این نشست گفت: تبیین سیاست‌های حوزه بانوان و خانواده با توجه به نقش‌آفرینی و مسئولیت پذیری بانوان در خانواده از جمله وظایف ما در این اداره کل است. ما سعی می‌کنیم به هماهنگی بین بخشی در جهت فعالیت‌های مربوط به حوزه خانواده بپردازیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: امروزه با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و فضای مجازی شاهد توجه کمتر خانواده‌ها به کتاب و کتابخوانی شده‌ایم که همین امر نیز باعث شکاف بین نسلی شده است اما می‌توانیم از طریق نشست‌ها و گروه‌های کتابخوانی در جهت کاهش این شکاف حرکت کنیم.
 

دانش یزدی بیان کرد: ما در گذشته شاهد حضور مادربزرگ‌ها و خانواده‌ها با شاهنامه‌خوانی آن‌ها بودیم اما متاسفانه به فراموشی سپرده شده که این دورهمی‌ها می‌تواند ما را به دوران گذشته بازگرداند.

وی گفت: خانواده، عشق، محبت از جمله شاخصه‌های گذشته ما است و این دورهمی‌ها می‌تواند احیای فرهنگ احیای فرهنگ اصیل ایرانی و بومی یزد را به دنبال داشته باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: امروز اگر به کتاب و محتوای آن باور داشته باشیم می‌توانیم بانوان و زنانی موفق در جامعه داشته باشیم.

در پایان این مراسم نیز از بانوان کتابخوان این دورهمی تجلیل قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها