شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
عملکرد رایت‌سنتر در روزهای دوم و سوم نمایشگاه کتاب

در روزهای دوم و سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب 71مذاکره برای تبادل حق رایت میان ایران و دیگر کشورها انجام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رایت سنتر (مرکز تبادل حق نشر) در روزهای دوم و سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب به فعالیت‌های خود به صورت جدی ادامه داد. تراکم قرارها در این دو روز، به دلیل آن بود که تعداد زیادی از مسئولان و ناشران چینی از روز چهارم در نمایشگاه حضور ندارند.
 
این مرکز برای روز دوم نمایشگاه کتاب یعنی پنجم اردیبهشت‌ماه از انجام  45 مذاکره خبر داد. این مذاکرات میان کشورهای چین، آلمان، ترکیه و افغانستان با ایران انجام گرفته است. طی این مذاکرات تبادل حق رایت 10 عنوان کتاب مورد توافق طرفین قرار گرفته؛ این کتاب‌ها در زمینه ادبیات داستانی، طب سنتی، آموزش زبان فارسی و معرفی گرنت هستند.
 
همچنین در روز دوم نمایشگاه از میان پنج تصویرگر ایرانی که با ناشران چینی مذاکره کردند، یک نفر منتخب شد و برای همکاری با ناشران چینی با او توافق شد.
 
26 مذاکره برای تبادل حق‌رایت در روز سوم نمایشگاه
در روز  سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب یعنی ششم اردیبهشت‌ماه، 26 مذاکره برای تبادل حق‌رایت با کشورهای چین، ارمنستان، ایتالیا، عمان و هند انجام شد که اکثر این مذاکرات با کشور چین بود.
 
بر اساس داده‌های طرح گرنت در روز سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مذاکراتی با معاون نمایشگاه کتاب فرانکفورت انجام شد. همچنین یک مترجم ایتالیایی برای دریافت گرنت به این غرفه مراجعه کرد. وانگ یانگ، ناشر چینی برای دریافت گرنت از چین اقدام کرده است. به گفته او اگر حتی دولت چین با پرداخت گرنت موافقت نکند، خود ناشر مبلغی را در این راستا پرداخت خواهدکرد.
 
غرفه چین هم برای دریافت گرنت و رایت معکوس (خرید حق رایت ایرانی توسط چینی‌ها) برای ناشران ایرانی با دولت این کشور مذاکره کرده است. هند دیگر کشوری است که اعلام کرده برای انتشار کتاب‌های ایران حاضر به پرداخت گرنت است.
 
در سومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب در رایت سنتر ناشران چینی در خصوص معرفی آثار تصویرگری  و تقویت روابط فرهنگی دو طرف مذاکره کردند. همچین برای شرکت تصویرگران ایران در نمایشگاه فرفره زرین شانگهای  و ارسال آثار هنرمندان ایرانی به این نمایشگاه توافق شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها