شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
نظر پدر شهید دفاع مقدس درباره محمود دولت‌آبادی/ پیام سیمین بهبهانی برای تولد خالق کلیدر

تمبر یادبود محمود دولت‌آبادی با عنوان «آقای رمان ایران» طی مراسمی در سبزوار رونمایی شد. در این برنامه ضمن روخوانی پیام سیمین بهبهانی به مناسبت تولد دولت‌آبادی، پدر شهیدان فتاحی در سخنرانی خود عنوان کرد: حالا «محمود» دیگر فرزند دولت‌آباد نیست؛‌ او نویسنده‌ای فراوطنی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم بزرگداشت محمود دولت‌آبادی، به مناسبت زادروز این نویسنده، روز گذشته با حضور برخی اعضای شورای شهر سبزوار، چهره‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی این شهرستان و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در هتل کاملیای سبزوار برگزار شد. 

در این برنامه علاوه بر روخوانی بخش‌هایی از رمان «کلیدر» تمبر یادبود دولت‌آبادی با عنوان «آقای رمان ایران»‌ با حضور حاج‌ علی فتاحی، پدر شهیدان فتاحی  رونمایی شد. 
 
 فتاحی در این مراسم گفت: محمود حالا دیگر تنها فرزند دولت‌آباد، فرزند کویر، فرزند سربداران و فرزند سبزوار نیست. او نویسنده‌ای  فراوطنی است. محمود مژده‌ای هم برای سبزوار دارد که نمی‌توانم آن را بیان کنم اما امیدوارم این ایده دولت‌آبادی قبل از رفتنش در سبزوار محقق شود. 
 
وی اضافه کرد: امیدوارم دولت‌آبادی ، از این غربت با «غ» دربیاید و با قربت با «ق» ر شهر، دیار و  کشورش زندگی کند. 

در ادامه برنامه و پس از رونمایی از تمبر «آقای رمان ایران» از پیام سیمین بهبهانی، شاعر پیشکسوت ایران که اکنون در کما به سر می‌برد، به مناسبت تولد دولت‌آبادی روخوانی شد. 

در متن پیام بهبهانی آمده است:

«یادی مکرر از آن بزرگ
محمود دولت‌آبادی نویسنده‌ای است که از خراسان به تهران آمده است تا آوازه شهرتِ آثارش را به جهان برساند. من بیش‌تر آثار او را خوانده‌ام و بر اندیشه و قلم او آفرین گفته‌ام. توانایی او در داستان‌پردازی، «قولی ست که جملگی بر آنند».اکنون این چند سطر را در بستر بیماری می‌نویسم و برای سعادت و سلامتش آرزوی خیر می‌کنم. بی‌شک او غنیمتی است در حوزه ادبیات ایران و یادآور می‌شوم که بسیاری از آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. عمرش دراز و قلمش همچنان توانمند باد.»
 
در این برنامه همچنین بخش‌هایی از رمان «کلیدر» توسط حاضران روخوانی شد و سروش مظفرمقدم،‌ نویسنده، نیز  با موضوع «رویکردهای اجتماعی و فرهنگی محمود دولت‌آبادی» به سخنرانی پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها