سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
گامی برای بهبود کیفیت کتاب‌های کودک و نوجوان

کارگاه‌ آموزش داستان‌نویسی به منظور افزایش کیفیت کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان، با حضور شاعران و نویسندگان پیشکسوت و جوان این حوزه، در بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کارگاه‌ داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان، با مدیریت و برنامه‌ریزی عزت‌الله الوندی، مدیر بخش کودک و نوجوان حوزه هنری و نویسندگانی چون جعفر توزنده جانی و مهدی طهوری به عنوان مدرس روزهای دوشنبه هر هفته در بنیاد ادبیات داستانی تشکیل می‌شود.
در این کارگاه، داستان‌های کوتاه و بلند برای کودکان و نوجوانان توسط نویسندگان مختلف این حوزه خوانده شده و هنرجویان علاوه بر این‌که در محیطی صمیمی با یکدیگر به تبادل نظر و خلق اثر می‌پردازند، آثارشان توسط استادان حاضر در جلسه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
مدیر کارگاه‌ آموزش داستان‌نویسی، بااشاره به تفاوت دنیای کودکان امروز با کودکان دیروز، اظهار کرد: در حال حاضر علم و فناوری روز به روز گسترش پیدا کرده و برنامه‌ها، بازی‌ها و کارتون‌های دیجیتالی به سرعت جای خود را در میان کودکان و نوجوانان باز کرده‌اند، بنابراین کتاب‌ها باید بتوانند جذابیت خود را برای بچه‌ها حفظ کنند.
الوندی تصریح کرد: داستان‌نویسی در واقع طراحی یک نوع بازی محسوب می‌شود که اجزای مختلف آن باید به هم مربوط باشند، بنابراین اگر اجزای داستان نتوانند باهم تعامل خوبی برقرار کنند داستان گویا و جذاب نخواهد بود.
وی افزود: نویسنده باید رفتارها، کنش‌ها و واکنش‌های شخصیت‌های داستان را طوری کنار هم بچیند که با یکدیگر همخوانی داشته باشند و نتوان آن‌ها را از هم جدا کرد و اتفاقات مختلفی که در داستان می‌افتد باید سبب یک سری اتفاق‌های بزرگ‌تر شده تا قصه جذاب‌تر شود.
وی ادامه داد: برگزاری این جلسات می‌تواند فرصت مناسبی باشد برای نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان تا با روش‌های داستان‌نویسی، اصول داستان نویسی حوزه کودک و نوجوان آشنا شده و داستان‌های تولیدی خود را در این جلسات به بوته نقد و بررسی گذاشته و با نقاط ضعف و قوت آثارشان آشنا شوند.
این نویسنده حوزه  در پایان یادآور شد: داستان‌هایی که در این کارگاه تولید می‌شوند در صورت تایید استادان برای انتشار در اختیار نشریه «یکی بودیکی نبود» قرار می‌گیرند و درصورت دارابودن حجم قابل قبول، جمع‌آوری خواهند شد تا در آینده نزدیک در قالب یک مجموعه داستان مستقل عرضه‌شوند.
کارگاه‌های داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان دوشنبه هرهفته از ساعت 16تا 18درمحل دفتر بنیاد ادبیات داستانی واقع در خیابان نجات‌اللهی، خیابان نوید، نبش بن بست چهارم دایر است. 

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها