چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
رونمایی از پنج کتاب به زبان اردو و قدردانی از نویسندگان دفاع مقدس

سردار جواد خضرایی، مدیر عامل باغ‌موزه دفاع مقدس از رونمایی پنج کتاب حوزه دفاع مقدس به زبان اردو در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته از نویسندگان و ناشران حوزه دفاع مقدس نیز قدر‌دانی خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رسانه‌ای برنامه‌های هفته دفاع مقدس باغ موزه دفاع مقدس، صبح امروز، 27 شهریور‌ماه 1392 با حضور سردار جواد خضرایی، مدیرعامل این باغ‌موزه در همین محل برگزار شد.

خضرایی در سخنانش با اشاره به این که پرداخت شکلی به موضوع دفاع مقدس و تشریح عملیات‌ها دشوار نیست، گفت: آن‌چه حاصل این نوع پرداخت خواهد بود، آشنایی جامعه با رویداد‌های دفاع مقدس از زاویه شکلی و جزییات عملیات‌های متعدد است. نهاد‌ها و دانشگاه‌های نظامی به اندازه کافی به نحوه اجرای عملیات‌ها و تاریخ دفاع مقدس می‌پردازند اما نیاز واقعی کشورمان در این محدوده خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس را نباید مترادف با جنگ دانست. باید به جنبه‌های اخلاقی و الهامات آن توجه کرد. در این صورت می‌توانیم روحیه ایثار، شهادت و فداکاری را ترویج کنیم. شهرداری تهران در پی به نمایش گذاردن کارکرد‌های تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز دفاع مقدس است و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار در جامعه می‌کوشد.

مدیر عامل باغ‌موزه دفاع مقدس به برگزاری سمفونی «حماسه و اقتدار» به رهبری مجید انتظامی در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جامعه ما به موسیقی علاقه‌مند است و اگر نتوانیم برای این علاقه‌مندی برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم، موسیقی‌های نامناسب این خلا را پر خواهند کرد. ساخت سمفونی حماسه و اقتدار با همین رویکرد به مجید انتظامی واگذار شد و در هفته دفاع مقدس برای تمامی مردم به نمایش در خواهد آمد.

وی درباره برنامه‌های دیگر باغ‌موزه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس توضیح داد: روز ششم مهرماه در برنامه‌ای از 22 نفر از حماسه‌سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.

سردار خضرایی قدر‌دانی از برگزیدگان مسابقه دل‌نوشته‌های دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های این موزه در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: از میان آثار رسیده، 31 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که این آثار در قالب کتابی منتشر می‌شوند.

وی با اشاره به نقش اهالی قلم در نشر فرهنگ دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس زمان بسیار مناسبی برای تقدیر از این قشر است و باغ موزه دفاع مقدس در یکی از روز‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس از مولفان و ناشران دولتی و خصوصی حوزه دفاع مقدس که از خرداد‌ماه تا شهریورماه سال 1392 آثاری را منتشر کرده‌اند قدر‌دانی خواهد کرد.

مدیر عامل باغ‌موزه دفاع مقدس، بر ضرورت محصور نماندن الهامات دفاع مقدس در قالب مرز‌های جغرافیایی کشورمان تاکید کرد و افزود: با همین هدف اقدام به ترجمه پنج اثر حوزه دفاع مقدس کرده‌ایم که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهند شد. این پنج اثر کتاب‌هایی درباره شهیدان شاهرخ ضرغام، علیرضا کریمی، محمد‌رضا توجی‌زاده، ابراهیم هادی و محمود شهبازی‌اند که به زبان اردو ترجمه شده‌اند.

وی با بیان این‌که در برنامه‌ای در روز‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس از شهیدان نیروی دریایی نیز قدردانی خواهد شد گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس روزانه 500 نفر بازدیدکننده دارد. انتظار افزایش بازدید از موزه را در این روز‌ها داریم. موزه از صبح تا پایان شب پذیرالی بازدیدکنندگان است.

سردار خضرایی با توجه به این میزان بازدید ادامه داد: بر این اساس نخواسته‌ایم که اطلاعات مربوط به جنگ تحمیلی تنها از طریق موزه منتقل شود و جامع‌ترین کتابخانه دفاع مقدس را در این باغ‌‌موزه افتتاح کردیم که می‌تواند مورد استفاده تمامی افراد علاقه‌مند قرار گیرد.

وی از اعزام هشت‌هزار نفر در 28 نوبت به مناطق عملیاتی در قالب طرح راهیان نور به کوشش شهرداری تهران خبر داد و گفت: از افرادی که زیباترین دل‌نوشته را در مدت اردوی راهیان نور نوشته باشند، در هفته دفاع مقدس قدردانی خواهد شد. همچنین معلمانی که سابقه ایثارگری یا سابقه‌ای در دفاع مقدس داشته باشند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل باغ‌موزه دفاع مقدس در پاسخ به خبرنگار ایبنا درباره آخرین‌ تحولات کتابخانه تخصصی دفاع مقدس گفت: هنوز مدت زیادی از راه‌اندازی این کتابخانه سپری نشده است. به روز رسانی مداوم و تهیه کتاب صوتی برای نابینایان از مهم‌ترین اهداف این کتابخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها