یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
رسولی: کتاب‌هایم را با سرمایه شخصی منتشر ‌کردم

جلیل رسولی، هنرمندخوشنویس و نقاشی‌خط پیشکسوت ایرانی در مراسم تودیع و معارفه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن انتقاد از اقتصاد فرهنگ و هنر در ایران گفت که با توجه به نبود امکان برگزاری نمایشگاه، پنج کتاب نفیس از مجموعه آثارش با هزینه شخصی منتشر کرده است اما هیچ یک از آن‌ها از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت نشد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم تودیع و معارفه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش ازظهر امروز یکشنبه، 10 شهریور با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی و حمید شاه‌آبادی به ترتیب معاون هنری جدید و پیشین این وزارتخانه و بسیاری از هنرمندان حوزه‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی و با اجرای اسماعیل آذر در تالار وحدت برگزار شد. 

در این مراسم داود گنجه‌ای، مدیر موسسه هنرمندان پیشکسوت و جلیل رسولی، هنرمند پیشکسوت و شهیر خوشنویسی از طرف جامعه هنری کشور سخنرانی کردند. 

جلیلی‌رسولی، هنرمند پیشکسوت حوزه خوشنویسی و نقاشی‌خط در سخنرانی‌اش گفت: من از آقای جنتی به دلیل انتخاب علی مرادخانی به سمت معاونت هنری تشکر ویژه دارم. مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر به علت تعدد شاخه‌های مختلف هنری و سلیقه‌های متفاوت کاری دشوار است. 

وی افزود: آقای جنتی در جلسات قبلی اعلام کرد که نباید چشم هنرمندان ایرانی به بازارهای دوبی باشد. من نیز غیر از چند مورد جزیی، اثری را به بازارهای جهانی نبرده‌ام و اعتقاد به حضور اثر هنری در ایران دارم، اما اقتصاد هنر در ایران مناسب نیست. 

رسولی در ادامه با اشاره به دوران درخشان هنر نقاشی‌خط ایرانی گفت: کشور ایران امروزه در زمینه هنر نقاشی‌خط حرف اول را در جهان می‌زند، اما متاسفانه موزه‌ای برای این هنر نداریم و تمام آثار جدید من در خانه خاک می‌خورد. 

این هنرمند پیشکسوت در ادامه با اشاره به شیفتگی خود برای ارایه آثارش گفت: من از آثار جدیدم تاکنون پنج کتاب را به صورت نفیس، با سرمایه شخصی منتشر کرده‌ام و با وجودی‌که مضامین تمام آثار از قرآن و اشعار حافظ بود، اما هیچ حمایتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کتاب‌ها نشد. من تشنه نشان دادن آثار جدیدم هستم، اما تاکنون هیچ یک از آن‌ها در معرض دید عموم قرار نگرفته است. 

رسولی همچنین با اشاره به پیشنهادات هنگفت مالی از طرف بازار هنری دوبی گفت: بازارهای هنری دوبی با دیدن تصویر آثار من از کتاب‌ها، بارها مبالغ هنگفتی را برای خرید آثارم پیشنهاد کردند، اما من رد کردم. 

این هنرمند نقاشی‌خط در پایان گفت: امیدوارم وضعیت هنر در دوره جدید بهتر از قبل شده و نشاط تازه‌ای در هنرمندان به وجود آید. آماده کردن عرصه برای حضور و فعالیت هنرمندان جوان نیز یکی از راه‌های ایجاد این نشاط در طیف فرهنگی است. 

همچنین داود گنجه‌ای، مدیر و سرپرست موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم سخنرانی کرد. گنجه‌ای در بخشی از کلام خود گفت: وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای علی جنتی عزیز خوشبختی ملت و به ویژه هنرمندان را می‌خواهد و انسانی است که از نفاق و دورویی بیزار است. 

وی افزود: باز کردن گره‌ از مشکلات هنرمندان به ویژه هنرمندان پیشکسوت ارزش بالایی دارد. باید از هنرمندان پیشکسوت تا زنده هستند قدردانی کرد. 

گنجه‌ای همچنین با اظهار تاسف از نبودن فضای نقد در این چند سال اخیر گفت: بگذارید تا جریان نقد و انتقاد رواج یابد. تعاریف را همیشه می‌توان انجام داد. همچنین باید احترام به خلق و مردم را فراموش نکنیم. اگر امروز همه خندان از حضور مرادخانی هستند به جهت احترامی است که او به همه می‌گذاشت. 

اسماعیل آذر، مجری این مراسم نیز در سخنانی گفت: مرادخانی عقبه خوبی دارد. او در هر مرکزی که مدیر بوده، خوش درخشیده است.

وی افزود: مرادخانی خدمات بسیاری به موسیقی ایران کرده است. در مجموع همه کسانی که در جمهوری اسلامی پستی را قبول می کنند، فقط به فکر خدمتگذاری هستند و نه چیز دیگری.

لازم به ذکر است که در این مراسم قرار بود محمود عزیزی از طرف جامعه تئاتری ایران سخنرانی کند که در مراسم حضور پیدا نکرد. 

مصطفی کمال پورتراب، شاهین فرهت و فرهاد فخرالدینی همراه با گروهی از هنرمندان و آموزگاران پیشکسوت موسیقی در این نشست حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها