یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳

در هفته‌ای که گذشت تنها یک کتاب جدید به لیست پرفروش های آمریکا وارد شد که خالق آن هم جیمز پترسون است و سایر کتاب ها در رده‌های مختلف جدول جابه‌جا شدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، اين هفته نيز «جای خالی ناگهانی» پرفروش‌ترين كتاب هفته شد و به نظر می رسد جی.کی.رولینگ و جیمز پترسون رقابتی تنگاتنگ را در دو رده بالايي جدول آغاز کرده‌اند.
 
رولینگ داستان کتابش را حول محور مرگ ناگهاني مردي به نام بري فرودر عضو شورای کشیش ها روایت می کند که درگذشت او اهالي شهر كوچك پاگفورد در انگلستان را شوكه مي‌كند؛ شهري كه پشت ظاهر فريبنده روستايي‌اش، باطني بس نازيبا نهفته است. این کتاب توسط انتشارات لیتل براون منتشر شده است. 

جیمز پترسون با کتاب «نیروی پلیس سرخ نیویورک»در ردیف دوم قرار گرفت. این کتاب با همکاری مارشال کارپ نوشته شده و توسط انتشارات لیتل براون منتشر شده است. در این کتاب زاچ جوردن، کارآگاهی معروف با کمک نامزدش تلاش می کنند تا پرده از راز قتل یک تهیه کننده فیلم معروف هالیوودی بردارند که هنگام صرف صبحانه به قتل رسیده است.
 
«دختر گمشده» نیز پس از 19 هفته حضور در لیست پرفروش ها این بار سومین کتاب هفته شد. داستان كتاب «گيلان فلين» درباره ناپديد شدن «ايمي» در مراسم سالگرد ازدواجش با «نیک» و متهم شدن همسرش است كه توسط موسسه نشر کراون منتشر شده است. 

«زمستان جهان» به قلم «كن فولت» با یک پله سقوط چهارمین کتاب هفته شد. اين رمان كه توسط انتشارات دوتون منتشر شده، درباره اعضاي پنج خانواده از پنج كشور مختلف است.اين شخصيت‌ها در واقع فرزندان كاراكترهاي اصلي كتاب قبلي يعني «سقوط غول‌ها» هستند و در وقايع تاريخي سال‌هاي 1939 تا 1949 نقش پيدا مي‌كنند. 

پنجمین ردیف جدول ازآن «رودخانه ديوانه» اثر «جان سندفورد» شد. در اين كتاب كه توسط انتشارات پوتنام منتشر شده، باز هم شخصيت كارآگاهي با نام ويرژيل فلاورز نقش آفريني مي‌كند. سه نوجوان با انجام كارهاي خلاف و خطرناك آينده‌اي تلخ و سياه را براي خود رقم مي‌زنند. بخشي از خلاف‌هاي آن‌ها توسط گوشي موبايل فيلمبرداري شده و در يك تلويزيون محلي پخش مي شود اينجاست كه سروكله كارآگاه معروف اين نويسنده پيدا مي‌شود.

رمان موفق «نگهدارنده زمان» به قلم «ميچ آلبوم» كه سابقه صدرنشینی هم در پرونده خود دارد این بار ششمین کتاب هفته شد. داستان این کتاب که توسط انتشارات هايپريون روانه بازار نشر شده، در واقع افسانه‌اي شيرين درباره مخترع نخستين ساعت جهان است و نويسنده مخترع ساعت را پس از قرن ها دوباره به جهان هستي باز مي گرداند و... 

«لی چایلد» نیز هفتمین نویسنده برتر هفته شد. وی با کتاب «مرد تحت تعقيب» که توسط انتشارات دلاكورته منتشر شده، باز هم قهرمان هوشيار كتاب‌هايش يعني جك راچر را وارد ميدان مي‌ کند. هيچ چيز واقعا آن چيزي نيست كه به چشم مي‌آيد و خواننده با چهار سرنشين يك خودرو همراه مي‌شود و گاهي با هيجان پايان داستان را در ذهنش مي‌سازد. 

هشتمین جایگاه جدول پرفروش ها هم ازآن برنده جايزه پوليتزر شد. «جونات دياز» با کتاب «اين‌طوری او را از دست می‌دهي» که توسط انتشارات ريورهد منتشر کرده است، داستان‌هايي از عشق، فقدان و روابط خانوادگي روایت می‌کند. 

این بار «زنده تا شب» اثر «دنيس ليهان» به عنوان نهمین كتاب هفته شناخته شد. اين رمان كه توسط انتشارات هارپركالينز روانه بازار شده درباره پسر 20 ساله يك پليس معروف در بوستون است كه راه خلاف را در پيش گرفته است. 

دهمین جایگاه جدول نیز به رمان «فشار پایین» نوشته ساندرا براون تعلق گرفت. این رمان درباره زنی است که هنگام نوشتن کتابی درباره قتل خواهرش با حقایقی دلهره آور مواجه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها