چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
صنعت چاپ به حاج محمد کلاری بدهکار است

این مرد سپیدموی خوش‌روی صنعت چاپ در مسیر خدماتش به صنف ‌خون دل‌های زیادی خورد و حرف‌های زیادی شنید اما هیچ وقت روی ترش نکرد. تاریخ گواه است که تا وقتی ریاست این اتحادیه را به عهده داشت صنعت چاپ همواره در دولت اهمیت زیادی داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به‌دنبال درگذشت محمد کلاری؛ پیشکسوت صنعت چاپ و رئیس اسبق اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با ارسال یادداشتی به ایبنا مراتب تاسف خود را از درگذشت وی اعلام کرد.
متن این یادداشت به شرح زیر است:

صنعت چاپ به حاج محمد کلاری بدهکار است
قبل از هر چیز درگذشت پیشکسوت و بزرگ صنعت چاپ کشور «حاج محمد کلاری» را به جامعه صنعت چاپ تسلیت می‌گویم زیرا وجود و حضورش برکت این صنعت بود. او مرد بزرگی بود که برای اعضا و صنف در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و تعاونی چاپخانه‌داران تهران زحمات زیادی کشید.
 
حاج محمد کلاری یکی از پیشکسوتان صنعت چاپ بود و اهالی صنعت چاپ به او بدهکار هستند، او مردی بود که همیشه از جایگاه صنعت چاپ دفاع می‌کرد و اگرچه در این مسیرخیلی طعنه‌ها و کنایه‌ها شنید اما همه را تحمل کرد تا بتواند از این صنف مظلوم دفاع کند.
 
این مرد سپیدموی خوش‌روی صنعت چاپ در مسیر خدماتش به صنف ‌خون دل‌های زیادی خورد و حرف‌های زیادی شنید اما هیچ وقت روی ترش نکرد. تاریخ گواه است که تا وقتی ریاست این اتحادیه را به عهده داشت صنعت چاپ همواره در دولت اهمیت زیادی داشت.
 
حاج محمد کلاری، بانی طرح کاروان مهربانی بود؛ طرحی که در آن جمعی از اهالی صنف به دیدار بزرگان و پیشکسوتان صنعت چاپ می‌روند. او برای این کاروان هیچ بودجه‌ و پولی دریافت نمی‌کرد و با جان و دل به دیدار اهالی چاپ می‌رفت و یادشان را گرامی می‌داشت.
 
این روزها خیلی‌ها بزرگ هستند ولی نمی‌توانند بزرگی کنند، اما حاج محمد کلاری هم بزرگ صنعت چاپ بود و هم به خوبی بزرگی می‌کرد و می‌توان ادعا کرد که نقش او در خانواده صنعت چاپ بی‌بدیل بود و پدری می‌کرد.
 
حاج محمد کلاری پشتوانه صنعت چاپ بود اما حالا این صنعت پشتیبان بزرگ خود را از دست داده است؛ زیرا در طول بیش از 40 سال در هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران بارها پیش آمد که در مقابل مدیران دولتی و غیردولتی ایستاد تا از حق صنعت چاپ دفاع کند اما افسوس قدر او را ندانستند...
 
ضایعه درگذشت حاج محمد کلاری را به خانواده صنعت چاپ تسلیت می‌گویم و امیدوارم فرزندانش بتوانند راهش را ادامه دهند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها