چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
برگزاری سمينار پيدايش ادبيات داستاني در ايران در دهلی

همايش بين‌المللي پيدايش ادبيات داستاني در ايران در روزهاي پاياني اسفند در دانشگاه «علي‌گر»(‌دانشگاه مسلمانان هند)برگزار مي‌شود. در اين همايش جمعي از استادان ادبيات فارسي از ایران و هندوستان و تاجيكستان، و كارشناساني از ديگر كشورها حضور خواهند داشت.\

احمد جولایی به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين سمينار كه از سوي انستيتو زبان و ادبيات فارسي در شبه قاره مستقر در دانشگاه مسلمانان هند(علي‌گر)، برپا مي‌شود، زمينه‌هاي بروز و پيدايش ادبيات داستاني در ايران در ادبيات كلاسيك فارسي تا دوران معاصر مرور مي‌شود.

به گفته‌وی، در اين همايش محمد نبي‌پور، سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي و محمدعلي نجفي، ‌رايزن فرهنگي ايران در دهلي حضور دارند.

دبيري اين سمينار بر عهده پروفسور آذرميدخت صفوي ‌است. 

شنبدي، استاد دانشگاه تهران، خشكيباري، استاد دانشگاه ادبيات دشتستان و استاداني چون قدرت‌الله مظاهري، امامي، نورايي و برخي ديگر از استادان دانشكده‌‌هاي ادبيات سراسر كشور در اين همايش مقالاتي را درباره ادبيات داستاني در ايران ارايه خواهند داد. 

سه استاد دانشگاه خجند تاجيكستان و انستيتو رودكي تاجيكستان نيز شركتشان در اين مراسم محتمل است. 

همچنين كارشناساني از دانشگاه‌هاي دهلي، كلكته، بمبئي، بنارس و دپارتمان ادبيات فارسي دانشگاه علي‌گر نيز در اين همايش سه روزه حضور خواهند داشت. 

جولايي كه يكي از استادن شركت كننده در اين همايش است، مقاله‌اي با نام «داستانگويي نمايش در ايران» ارايه خواهد داد.

اين سمينار در روزهاي 24، ‌25 و 26 اسفند سال جاري در دهلي برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها