پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
«مديريت استرس براي افراد پر مشغله» منتشر شد

كتاب «مديريت استرس براي افراد پر مشغله» اثر كارول ا.توركينگتون با ترجمه رقيه بلالي و فرشته باعزت از سوي موسسه انتشارات بعثت منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب راهبردها و روش‌هاي موثر براي مقابله با استرس، تنظيم برنامه براي كاهش استرس در زندگي و تمرين‌هاي تنش‌زدايي در محيط كار و منزل را تشريح كرده است.

در بخشي از پيشگفتار كتاب آمده است: «چيزي كه در هزاره جديد، سلامتي و بهداشت رواني افراد را تهديد مي‌كند، سرطان يا بيماري‌هاي قلبي نيست، بلكه استرس عامل اصلي آن خواهد بود. طي مطالعات مشخص شده كه استرس و عكس‌العمل‌هاي مرتبط با اضطراب و افسردگي باعث مي‌شود نسبت به زماني كه تحت استرس نيستيم، سريع‌تر دچار سرماخوردگي و بيماري‌هاي ديگر شويم. شايد در صورت ابتلا به انواع سرطان‌ها، اگر تحت استرس يا افسردگي باشيم، دچار مرگ زودرس مي‌شويم.»

در اين كتاب بيان شده كه استرس در حالاتي چون پرش پلك چشم، دردهاي شكمي و پريدگي رنگ صورت مي‌تواند به سرعت كنترل فرد را از بين برده و بيماري‌هاي ديگري نيز به دنبال داشته باشد. 

كتاب حاضر داراي يازده فصل با عنوان‌هايي چون «چگونه استرس بر شما اثر مي‌گذارد»، «شناسايي استرس‌ها، مقابله همه جانبه با استرس»، «از ميان بردن رفتارها و افكار استرس‌زا»، «استرس شغلي»، «مهار استرس در خانه»، «برطرف كردن استرس با كش و قوس‌ دادن بدن و تنفس»، «رژيم غذايي و استرس»، «ورزش» و «تكميل و اتمام اهداف» تدوين شده است.

در پايان كتاب نيز دو ضميمه‌ با عناوين «فهرستي از پايگاه‌هاي شبكه اينترنت در زمينه استرس» و «استرس و تست شيوه‌هاي مقابله» ارايه شده است.

كتاب «مديريت استرس براي افراد پرمشغله» در 192 صفحه، 1000 نسخه و بهاي 50 هزار ريال از سوي موسسه انتشارات بعثت منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها