سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
مخاطبان حرفه‌ای شعر به جشنواره دعوت شوند

رودابه حمزه‌ای، شاعر کودک و نوجوان با اشاره به نقش موثر خوانندگان حرفه‌ای در ارتقاء ادبیات کشور، خواستار حضور مخاطبان علاقه‌مند در جشنواره شعر فجر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، حمزه‌ای گفت: بدون شک این جشنواره تاثیر مثبتی بر بخش ادبیات داشته و توانسته است به مشکلات صنفی شاعران کشور رسیدگی کند.

وی آشنایی شاعران با نحوه فعالیت‌های دیگران را ازجمله اتفاقات مثبت جشنواره شعر فجر دانست و تاکید کرد: خود من دوره‌ای که در مراسم پایانی این جشنواره حضور داشتم با شاعران زیادی از سراسر کشور آشنا شدم که در شهرستان‌های دور دست به شعر کودک و نوجوان می‌پردازند.

حمزه‌ای این قبیل آشنایی‌های را موجب عمق بخشیدن به فعالیت‌های ادبی کشور دانست و بر ضرورت تقویت آن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شاعران کودک باید با نیازهای روزآمد مخاطبان خودشان آشنا شوند، توضیح داد: به طور مثال بچه‌های امروز دیگر مثل گذشته به شعرهایی که در رابطه با طبیعت، مادر و مسائلی از این دست سروده می‌شود توجه نشان نمی‌دهند و نیازهای تازه‌ای پیدا کرده‌اند.

این شاعر افزود: به طور طبیعی شاعری که این نیازهای جدید را نشناسد، نمی‌تواند کار موثری انجام دهد و به همین سبب حضور مخاطبان در این جشنواره امری گریزناپذیر است.

وی در پایان اظهار داشت: شناسایی این مخاطبان پیگیر و علاقه‌مند کار دشواری نیست و به راحتی می‌توان از طریق کتابخانه‌های عمومی آن‌ها را پیدا و به مراسم پایانی جشنواره دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط