یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
فروش 80 درصدی بلیت‌های «لیت کولوگنی»

در حالی که در حدود دو ماه دیگر تا برگزاری فستیوال ادبیات شهر کلن موسوم به «لیت کولوگنی»باقی است، 80 درصد بلیت‌های ورود به این فستیوال به فروش رسیده است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «راینر اوسنووسکی» مدیرعامل این فستیوال به این خبرگزاری گفت: «تقاضا به تازگی بسیار افزایش یافته است.» این مقام مسئول امیدوار است که این نمایشگاه امسال با استقبال تقريبا دو برابر روبه رو شود. 

شهر کلن آلمان از 16 تا 26 مارس(25 اسفند 1389 تا 6 فروردین 1390) در قالب نمایشگاه«لیت کلوگنی»میزبان 162 برنامه مختلف در زمينه کتاب و نویسندگان است. تاکنون بلیت حدود 60 برنامه پیش فروش شده است و «اوسنووسکی» تاکید کرده که در گیشه‌های شبانه هنوز بلیت‌های مطالبه نشده موجود است. 

اين فستیوال که بزرگترین فستیوال ادبي قاره اروپاست امسال در انتظار حضور نویسندگان برنده نوبل چون اورهان پاموک و نویسندگان پرفروشی همچون دونا لئون است.از نقاط عطف این فستیوال مراسم پنجاهمین سال تاسیس سازمان عفو بین الملل است. شخصیت های برجسته ای همچون «گوتز آلسمان»، «هربرت گرون میر»، «فرانک شتزینک» و «شارلوته روخه» آثار نویسندگان تحت تعقیب را به نفع این تشکیلات حقوق بشری روخوانی خواهند کرد. براي اين برنامه 4 هزار بلیت پيش فروش شده است. به گفته «اوسنووسکی» این شب می‌تواند به یکی از بزرگترین مراسم های فرهنگی با موضوع حقوق بشر در آلمان مبدل شود. 

این فستیوال سال گذشته حدود 80 هزار نفر بازدیدکننده داشت. «لیت کولوگنی»که با یک ابتکار شخصی پا به عرصه وجود نهاده، بودجه خود را که حدود یک میلیون یورو است به طور عمده از محل ورودی‌ها و اسپانسرهای مالی تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها