دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
ناسا عملکرد برنامه فضایی شاتل را کتاب کرد

همزمان با نزدیک شدن برنامه فضایی شاتل به ماه‌های پایانی، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در کتابی جدید عملکرد و نتایج این برنامه را مکتوب می‌کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از گالوستون دیلی نیوز، این کتاب با عنوان «پرواز در مدار» منتشر خواهد شد و در آن عملکرد و دستاورد های علمی و مهندسی این برنامه فضایی از زبان دانشمندان، مهندسان و فضانوردان نقل می‌شود.
 
هلن لین، رییس بخش علوم بیولوژیک و کاربردها در مرکز فضایی جانسون آمریکا مسئول انتشار این کتاب است. او از سال 1989 در این مرکز مشغول به کار است.

این کتاب 552 صفحه‌ای شامل تصاویر و موضوع‌هاي فنی این برنامه فضایی است، برنامه‌ای که 320 دانشمند، استاد و خدمه ناسا بخشی از زندگی خود را به آن اختصاص داده اند. لین درباره این کتاب می‌گوید: «این کتاب به دستاوردهای برنامه شاتل و مشقت های آن پرداخته است؛ مشقت‌هایی که نتایج آن پابرجا خواهد ماند.»
 
به گفته لین، یکی از دستاورد های اصلی این برنامه فضایی که حتی بعد از تاریخی شدن آن نیز ادامه خواهد داشت، انتقال بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضاست که به عنوان یک آزمایشگاه عمل می کند. از دیگر کارهای برجسته این برنامه می توان به تجدیدپذیر کردن استفاده از ناوگان های فضایی، دستیابی سفینه‌های فضایی به توانایی ماندن در فضا و ورود به جو زمین و همچنین استفاده از سوخت مایع در موتورهای اصلی اشاره کرد.این کتاب همچنین درس‌های آموخته شده از تراژدی فضاپیمای کلمبیا را  بیان خواهد کرد.
مقدمه این کتاب توسط وین هیل مدیر سابق برنامه شاتل نوشته شده و افرادي چون جورج بوش رییس جمهور پیشین آمریکا و نورمن آگوستین رییس کمیته بازنگری طرح های انسانی پرواز های فضایی آمریکا نیز در این کتاب مقاله نوشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها