سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۴

«واژگان بیگانه قرآن» THE FOREIGN VOCABULARY OF THE QURAN عنوان کتابی است که در بخش ترجمه قرآن به زبان‌های خارجی نمایشگاه قرآن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این کتاب که دومین‌بار در 2007 به چاپ رسیده است، تحقیق مفصل و ارزشمندی در مورد هرگونه پژوهش در حوزه معنی‌شناسی قرآنی است. آرتور جفری در این کتاب با استفاده از ریشه‌شناسی زبان‌هایی چون یونانی، فارسی، اتیوپی، قبطی و سیریک، بافت زبانی غنی این کتاب آسمانی را معرفی می‌کند. این مقاله ارزشمند به تحقیقاتی که توسط محققین اسلامی انجام شده و دیدگاه‌های جدید نیز می‌پردازد.
 
در این کتاب، واژه‌های خارجی(غیر‌عربی) که در زمان نزول قرآن از كشورهاي همسايه وام‌گيري شده بود و در زبان عربي مرسوم بوده است، به ترتیب حروف الفبای عربی تنظیم و به تفصيل ریشه‌شناسی و بررسی شده است. 

گفتنی است، این کتاب به زبان انگلیسی و واژگان آن به عربی است.

این کتاب نوشته آرتور جفری‌(1959-1892م)، رئیس گروه زبان‌های خاور دور و میانه دانشگاه کلمبیا بود. وی تحصیلاتش را در اسکاتلند و استرالیا به پایان رسانده و پیش از اقامت در امریکا، برای تدریس به هند و مصر سفر کرد.

«واژگان بیگانه قرآن» براي دومين‌بار با 311 صفحه توسط انتشارات جورجيا به چاپ رسيده و در نمايشگاه قرآن امسال عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها