جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳

نوریس چرچ میلر بیوه «نورمن میلر» نویسنده فقید و سرشناس آمریکایی درگذشت._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تلگراف، نوریس 61 ساله که به دلیل سرطان از دنیا رفت، به خاطر 3 دهه زندگی با نورمن میلر از شهرت خاصی برخوردار بود. 

او در سال 1975 با میلر  52 ساله و برنده جایزه پولیتزر که بیش از دو برابر او سن داشت آشنا شد و به عنوان همسر پنجمش او ازدواج کرد. 

پس از سال ها زندگی مشترک با میلر، نوریس که به عنوان بازیگر و نقاش شناخته می شد، به نوشتن روی آورد و با وجود ناباوری شوهرش نخستین کتابش را در سال 2000 منتشر کرد.  این کتاب که یک زندگینامه خودنوشت بود با نام «تابستان ویندچیل» با استقبال روبه رو شد. 

او کتاب بعدی اش را در سال 2007 و پس از درگذشت همسرش نوشت. او در این کتاب از زندگی با همسرش و زندگی بدون او گفته است.

در این کتاب که با عنوان «بلیتی برای سیرک» منتشر شد، نوریس از زندگی 33 ساله‌اش با چهره نامداری مثل نورمن میلر و از نقشی که میلر در زندگی با او داشته سخن گفته است.

او در این کتاب از تولدش در سال 1949 و سال‌های نخست زندگی در آرکانزاس آمریکا نوشته و با  به دهه 60 آمریکا رسیده و این که چگونه یک دختر می‌توانست در دنیایی که هنوز به شدت مردانه بود، راه خودش را پیدا کند.

او در 20 سالگی ازدواج کرد ، اما همسرش به ویتنام اعزام شد و وقتی از آنجا بازگشت دیگر قادر به برقراری ارتباط با جامعه نبود. از این رو آن زندگی به جدایی انجامید و پس از چند سال، نوریس در سال 1975 با میلر آشنا شد، در حالی که هیچ یک از کتاب‌هایش را نخوانده بود، اما می‌دانست که او چهره مشهوری است و با همسرانش هم هرگز سر سازگاری نداشته است. 

نوریس یک کتاب دیگر با عنوان «الماس‌های ارزان» را نیز در سال 2007 منتشر کرد.

نوریس و میلر از زندگی مشترکشان دو پسر و 2 نوه دارند. در حالی که میلر از همسران دیگرش 2 پسر و 5 دختر و 10 یا 11 نوه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها