چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۶
«آکوستیک زیست محیطی و ساختمانی» منتشر شد

كتاب «آكوستيك زيست‌محيطي و ساختماني» اثر ماكاوالرد با ترجمه مریم شاه ویردیان از سوي مركز نشر دانشگاهي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين نوشتار در راستاي شناسايي فناوري كاربردي مورد نياز براي دستيابي به محيط زيست آكوستيكي هر چه مطلوب‌تر براي انسان تاليف شده است.

در این نوشتار دو جنبه از آکوستیک زیست محیطی در نظر گرفته شده است که نخست، جنبه عمومی یا اجتماعی و دیگری جنبه شخصی را در نظر دارد. مورد اول به محیط‌های بیرونی و دوم به محیط‌های داخل ساختمان مربوط می‌شود. 

از آن‌جا که زندگی بشر امروزی به افزایش آلودگی صوتی در محیط انجامیده است، دستیابی به فناوری «آکوستیک زیست محیطی» که براساس «آکوستیک ساختمانی» با رهیافتی چند منظوره استوار است، ضرورتی حیاتی به شمار می‌آید. 

این کتاب تمام جنبه‌های آکوستیک محیطی و ساختمانی را دربرداشته و مبانی امواج صوتی و شنوایی را تشريح مي‌كند. اندازه‌گیری نوفه و ارتعاش، آکوستیک اتاق، جذب صوت، عایق کاری صوت هوابرد، سازه‌برد و کنترل نوفه و ارتعاش ديگر مباجث كتاب را تشكيل داده است.

این متن درسی برای دانشجویان معماری و مهندسی محیط زیست و دانشجویان و مهندسانی که نخستین‌بار با علم آکوستیک آشنا می‌شوند، مطالب اساسی و مورد نیازي را با هدف فهم کتاب‌های تخصصی آکوستیک فراهم می‌كند. 

كتاب «آكوستيك زيست‌محيطي و ساختماني» در قطع وزيري، 382 صفحه و بهاي  74000 ريال از سوي مركز نشر دانشگاهي منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها