یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۷
يك هفته براي گراميداشت ري بردبري

تولد 90 سالگي ري بردبري، نويسنده سرشناس آمريكايي در هفته‌اي كه براي تقدير از او برپا شد، جشن گرفته شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از لس‌آنجلس تايمز، در اين هفته كه براي تقدير از ري بردبري،نويسنده سرشناس آثار علمي تخيلي به عنوان «براي هميشه زندگي كن» ناميده شده، تولد 90 سالگي بردبري جشن گرفته شد.

اين هفته از 22 تا 28 آگوست ( اول تا ششم شهريور) براي تقدير از تاثير اين نويسنده بر ادبيات علمي تخيلي آمريكا برپا شد.
 
ريموند داگلاس بردبري نويسنده 90 ساله آمريكايي، چهره‌اي شناخته شده در عرصه آثار فانتزي، دلهره‌آور، علمي تخيلي و معمايي است. او كه بيش از همه براي رمان فارنهايت 451 شناخته شده ، اين رمان را در سال 1953 منتشر كرد. بسياري از آثار بردبري از جمله همين اثر با اقتباس سينمايي و تلويزيوني، به نمايش در آمده‌اند.

او بر اثر يك تصادف در سال 1932 و آشنا شدن با يك چهره مشهور كه از او خواست «براي هميشه زندگي كند» به خواندن روي آورد و تصميم گرفت نويسنده شود. 

از كتاب «فارنهايت 451» در سال 1966 اقتباسي سينمايي به كارگرداني فرانسوا تروفو با بازي «اسكار ورنر» و «جولي كريستي» انجام شد. اين رمان كه براي تكريم كتاب نوشته شده به شهري مي‌پردازد كه وجود كتاب در آن ممنوع است و شهروندان با حفظ كردن كتابها و ديالوگ‌ها، آن‌ها را زنده نگه مي دارند. اين رمان براي اعتراض به سانسور در زندگي مدرن با استقبال بسيار در جهان روبه رو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها