دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۰
برنده دو جايزه «پولیتزر» بستری شد

«نورمن میلر»، نویسنده آمریکایی و برنده دو جايزه پولیتزر اواخر هفته گذشته به دلیل اختلالات تنفسی در بیمارستانی در «بوستون» ایالات متحده بستری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا، «میلر» 84 ساله که برای شرکت در برنامه قرائت عمومی کتاب‌هایش در روزهای 25 و 27 سپتامبر به «بوستون» سفر کرده بود، به ناچار این جلسات را لغو کرد و پس از مرخصی از بیمارستان به خانه‌اش در «پراویستون» در ایالت «ماساچوست» بازگشت. 

«میلر» در حالی به «بوستون» سفر کرده بود كه پزشک معالجش سفر را برایش قدغن کرده بود. 

«میلر» که از پیشروان نگارش کتاب‌های غیرداستانی خلاق به شمار می‌رود، در سال 1948 با رمان «عریان و مرده» به شهرت رسید. او در کنار آثار غیرداستانی تعدادی رمان و چند مجموعه داستان کوتاه نیز منتشر کرده است. 

او دو بار جایزه رمان پولیتزر را در سال‌های 1969 و 1980 به ترتیب برای رمان‌های «ارتش شب» و «سرود اعدام‌گر» به خود اختصاص داد. داستان «ارتش شب» در حقیقت اعتراض‌نامه‌ای به جنگ ویتنام بود و «سرود اعدام‌گر» به قتل‌های «گری گیلمور» (اولین متهمی که پس از لغو قانون آزمایشی منع حکم اعدام در ایالات متحده به جوخه آتش سپرده شد.) و اعدام او اختصاص داشت.

«قلعه‌ای در جنگل»، آخرین کتاب «میلر» که به دوران جوانی «آدولف هیتلر» پرداخته است. «میلر» این کتاب را در سال جاری منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها