جمعه ۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
مجموعه داستاني از آرام روانشاد منتشر شد

«به پشت سر نگاه نكن» نام مجموعه داستاني از آرام روانشاد است كه به تازگي از سوي انتشارات «نگيما» روانه بازار كتاب شده است. در اين رمان كه در اپيزودهاي مختلف روايت مي‌شود، اصلي‌ترين دغدغه نويسنده، الهام از اسطوره‌ها و توجه به درونيات انسان‌هاست._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «به پشت سر نگاه نكن»، از زبان راوي سوم شخص و در بخش‌هايي كوتاه، راوي اول شخص روايت شده است.

در اين رمان احساسات نويسنده در آغاز به كار نوشتن داستان ‌همراه با تكه‌هاي كمرنگي از واكنش‌هاي دروني او نسبت به وقايع داستاني، در بخش‌هايي از كتاب، بيان شده است. 

اين داستان ضمن آنكه با زباني ساده و امروزي نوشته شده است از مضامين پيچيده‌اي در ارتباط با دنياي دروني قهرمانان نشان دارد كه در سطر به سطر كتاب و  نسبت قهرمانان داستان با يكديگر نمود يافته‌اند. 

نويسنده در اين رمان سعي داشته تا ضمن آنكه نقش تلاش انسان را در تعيين سرنوشتش بازگو مي‌كند از تقديري بودن برخي وقايع بنویسد. 

روانشاد در گفت‌و‌گويي كه در گذشته با «ايبنا» داشت، درباره علت گزينش اين نام براي كتاب توضيح داد: اين نام در واقع يك نماد است كه در اسطوره‌هاي يونان باستان، داستاني درباره آن وجود دارد و درباره قهرماني است كه براي رسيدن به محبوبش نبايد به پشت سرش نگاه كند؛ اين در حالي است كه طبق بسياري از آيين‌ها و اسطوره‌ها و حتي سخنان بزرگان، وقتي انسان قدم به راه جديدي مي‌گذارد، نبايد به پشت سرش نگاه كند.
 
بخشي از داستان اين كتاب اين‌گونه نوشته شده است:
«بايد گزارش خبري را كه روز قبل تهيه كرده بود، تمام مي‌كرد. لباسش را عوض كرد و پشت ميز نشست. قبل از شروع كار، دفتر نتش را در آورد و مدتي به اشكال و خط و خطوطي كه استاد كشيده بود، نگاه كرد. نگاه كردن به خط، از يك حس تازه لبريزش كرد...»

رمان «به پشت سر نگاه نكن»، نوشته آرام روانشاد، امسال(89) به شمارگان 1100 نسخه از سوي انتشارات نگيما منتشر شد. اين كتاب 152 صفحه اي با قيمت 3500 تومان ارايه مي‌شود.

آرام روانشاد، فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات فارسي است. «گوته در شيراز»، «كاين اشارت ز جهان گذران ما را بس» و... از آثار اجرا شده او در زمينه نمايشنامه‌نويسي به شمار مي‌آيند. وي هم اكنون به عنوان دستيار كارگردان و منشي صحنه در اجراي كارهاي نمايشي فعاليت مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط