دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کتاب ماهانه نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» منتشر می‌شود

یاسر موحدفرد، دبیر سلسله نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» از انتشار کتاب‌ مقالات ارایه شده هر ماه در این نشست‌ها خبر داد. دومین نشست «شاهنامه‌پژوهی» سه‌شنبه (15 تیر) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.\

موحدفرد در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره دومین نشست «شاهنامه‌پژوهی» گفت: دومین نشست از سلسله نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» با موضوع «بازخوانی داستان رستم و سهراب از نگاهی دیگر» برگزار می‌شود.

وی درباره سخنران و نقال این نشست توضیح داد: مرجان فولادوند، نویسنده، پژوهش‌گر و عضو هیات مدیره بنیاد فردوسی در این نشست به ایراد سخنرانی می‌پردازد و داستان «رستم و سهراب» را از نگاهی دیگر بازخوانی می‌کند. همچنین بخش‌هایی از داستان «رستم و سهراب» توسط شیرین امامی، از بانوان نقال برخوانی می‌شود.

دبیر این نشست با تاکید بر در نظر گرفتن موضوعات کلی برای این جلسات در هر ماه اظهار داشت: هر ماه نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» با رویکردی جدید برگزار می‌شوند. رویکرد این جلسات تا پایان تیر به موضوع «نگاهی نوین به داستان‌های شاهنامه» اختصاص دارد.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری خانه کتاب و سرای اهل قلم در نظر داریم مجموعه مقاله‌هایی که هر ماه در نشست‌ها ارائه شده‌اند را گردآوری کنیم تا در قالب یک کتاب با عنوان کلی موضوع آن ماه منتشر شوند.

موحدفرد یادآور شد: از آن‌جا که این سلسله نشست‌ها به مناسبت هزاره سرایش شاهنامه برگزار می‌شود در نظر داریم نشست‌هایی را به نقد و بررسی کتاب‌هایی که با موضوع شاهنامه در سال هزاره سرایش شاهنامه منتشر شده‌اند اختصاص دهیم.

وی در ادامه به نمایشگاه عکسی با عنوان «گشتی در موزه‌های بزرگ دنیا» که در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران برپا شده است اشاره و تصریح کرد: بنیاد فردوسی با همکاری دفتر حمایت از ایرانیان خارج از کشور این نمایشگاه را که گزیده آثاری از موزه لوور پاریس با محور قرار دادن تمدن ایران، مصر، روم و یونان برگزار می‌کند.

دبیرکل بنیاد فردوسی در پایان یادآور شد: عکس‌های این نمایشگاه توسط میثم موحدفرد، معون فرهنگی و برون‌مرزی بنیاد فردوسی تهیه شده‌اند و نمایشگاه تا 17 تیر برپاست. 

دومین نشست «شاهنامه‌پژوهی» با موضوع «بازخوانی داستان رستم و سهراب از نگاهی دیگر» سه‌شنبه (15 تیر) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط