یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
مارك تواين استراليا برنده كتاب سال كشورش شد

با نوشتن كتابي درباره عشق جواني، انسان دوستي و نژادپرستي، نويسنده جوان استراليايي موفقيت درخشاني كسب كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اي‌بي‌سي نيوز، كتاب «جاسپر جونز» اثر كريگ سيلوي برنده كتاب سال استراليا شد. اين جايزه يكي از جوايز صنعت كتاب استراليا است كه هر سال از سوي كتابفروشان و ناشران استراليايي اهدا مي شود. 

اين نويسنده 25 ساله به شدت با مارك تواين مقايسه مي‌شود و اين اثرش نيز به عنوان نسخه استراليايي «كشتن مرغ مقلد» شناخته شده است. 

سيلوي كه در فرمانتل زندگي مي‌كند، كتاب جاسپر جونز را به عنوان دومين كتابش منتشر كرد. او همچنين در جايزه ادبي معتبر ميلز فرانكلين موفق شده بود تا به فهرست نهايي راه يابد . اين جايزه هفته پيش به «حقيقت» اثر پيتر تمپل تعلق يافت.

در همين مراسم تمپل با كتاب «حقيقت» جايزه كتاب داستاني سال را گرفت. توماس كنلي نيز جايزه كتاب غيرداستاني سال را با كتاب «مناطق اويريكا» كه اثري تاريخي است دريافت كرد. 

بارت كامينگز تربيت كننده اسب نيز برنده جايزه اثر بيوگرافي شد. كتابي با عنوان «درس‌هاي پيانو» نوشته آنا گلدزوورتي هم جايزه نويسنده نوقلم را از آن خود كرد. اين در حالي است كه استفاني آلكساندرهم در بخش آشپزي جايزه تصويرپردازي كتاب را گرفت. جايزه كتاب كودك هم به جكي فرنچ نويسنده كتاب «بچه وومبات» با تصويرپردازي بروس واتلي رسيد. 

در اين مراسم كه در سالن مركزي شهر پدينگتون برگزار شد در مجموع 20 جايزه به نويسندگان، كتاب فروشان و ناشران اهدا شد. برندگان اين جوايز از سوي كتابفروشان و ناشران استراليايي انتخاب مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها