یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
سناتور جنجالی آمریکا سومین کتابش را می‌نویسد

باسابقه‌ترین سناتور ایالت پنسیلوانیای آمریکا که ماه‌های آخر حضورش در سنای آمریکا را می‌گذراند، در حال نوشتن کتابی است که چالش‌های دو سال آخر حضور جنجالی در سنا را شرح خواهد داد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پتزبورگ پست گازت، آرلن اسپکتر سناتور ایالت پنسیلوانیا به مدت 44 سال در اردوگاه جمهوری‌خواهان آمریکا حضور داشت ولی در آوریل 2009 یک باره اعلام کرد که از حزب جمهوری‌خواه خارج و به دموکرات‌ها پیوسته است.
 
او اعلام کرده که فلسفه‌ای که جمهوری خواهان در شرایط فعلی دنبال می کنند دیگر با افکار او منطبق نیست و به همین خاطر از حزب خارج شده است.
 
خروج او از حزب جمهوری‌خواه و ورودش به اردوگاه دموکرات‌ها مناقشات زیادی در داخل آمریکا به پا کرد، به ویژه که عدد سناتورهای دمکرات به 60 رسید و موازنه قدرت در داخل سنا به نفع دموکرات‌ها تغییر کرد. کتاب جدید او نیز از همین جهت حایز اهمیت است.

اسپکتر روز جمعه طی مصاحبه ای، ضمن اعلام اینکه شب‌ها قسمتی از وقت خود را برای نوشتن کتاب جدید صرف می‌کند، بخشی از محتوای سومین اثر خود را هم شرح داد. اسپکتر اساس کتاب جدید را بر حوادث دو سال اخیر قرار داده ولی به گفته خودش این کتاب فراتر از شرح حوادث این دو سال است و بسیاری از حوادث 30 سال حضور در سنا نیز در آن بررسی خواهد شد.

اسپکتر گفته است که می خواهد مسایل اساسی را که فضای سیاسی آمریکا با آنها روبه‌روست بررسی کند. یکی از مباحث مهم، افزایش بدهی‌های ملی آمریکا است که به گفته اسپکتر، فضای دو حزبی موجود، مانع حل و فصل آن می شود. او می گوید: چون من در انجمن هر دو حزب حضور داشته‌ام، چشم انداز منحصر به فردی از نوع نگاه آنها به مشکلات دارم و این مساله در کتاب مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

اسپکتر که هنوز نامی برای کتابش انتخاب نکرده، در پاسخ به این سوال که بعد از اتمام دوران سناتوری چه خواهد کرد،گفت: باید کتاب را بخرید تا جواب سوالتان را بگیرید. گفتنی است مجله تایم در آوریل 2006 اسپکتر را به عنوان یکی از 10 سناتور برتر آمریکا انتخاب کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها