یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
ناسا از حمله القاعده به فضاپيماي کلمبیا نگران بود

یک مامور عملیاتی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در کتاب جدید خود فاش کرد که مقام‌های این سازمان از حمله القاعده به فضاپيماي کلمبیا در سال 2003 نگران بودند.\

به گزارش خبرگزرای کتاب ایران(ایبنا) به نقل از واشنگتن پست، ریچارد اروین در کتاب خود که آن را با عنوان «KH601» منتشر و حاصل سال خاطرات او در داخل دستگاه اطلاعاتی آمریکا است، گفته که ماموران ناسا به این دلیل از حمله القاعده به سکوی پرتاب فضاپيماي کلمبیا در سال 2003 نگران بودند که یکی از فضانوردان آن اسراییلی بود.

اروین در این کتاب خاطرات خود را از زمانی که یک مامور حفاظت پایین رتبه بوده تا هنگام تبدیل شدنش به رییس مدیریت حوادث سیا در کاخ سفید در دوران بوش تشریح کرده است. او همچنین روند پرتاب فضاپيماي کلمبیا در سال 2003 را تشریح کرده است. این سفینه در روز یکم فوریه 2003 بدون اینکه اتفاقی برای آن رخ دهد پرواز کرد ولی هنگامی که در آسمان تگزاس در حال کاهش ارتفاع بود، منفجر و هر 7 سرنشین آن از جمله «ایان رامور» اولین فضانورد اسراییلی کشته شدند.

اروین می‌نویسد: بسیاری از مقام های آژانس فضایی می ترسیدند که حضور اين فضانورد اسراییلی ممکن است این سفینه را به هدفی تروریستی تبدیلی کند. چون آنها نگران بودند، ما هم نگران بودیم. اروین می‌گوید: البته شواهد مستدلی در این باره وجود نداشت ولی اطلاعاتی که ازتحلیل «ماتریکس تهدید» آژانس های امنیتی به دست می‌آمد نشان می داد که وجود اولین فضانورد اسراییلی می‌تواند سفینه را به هدف خوبی برای القاعده تبدیل کند.

« KH601» که نام سازمانی اروین است، همچنین خاطرات حضور او در سیا و ماموریت هایش در آمریکای مرکزی در دهه 1980 و همچنین ماموریت‌های او در افغانستان طی دهه اول هزاره دوم را تشریح کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها