سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
دعوت گروه‌هاي آموزشي زبان فارسي به فرهنگستان

سیصدوشصت‌وسومین نشست شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ديروز(دوشنبه، 14 دی)، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد. در اين نشست پيشنهاد دعوت از گروه‌هاي آموزشي زبان فارسي مطرح شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني فرنگستان زبان و ادب فارسي، در سیصدوشصت‌وسومین نشست شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی كه در تالار دکتر شهیدی  فرهنگستان برگزار شد، گزارش حداد عادل از سفر به اندونزی، سوریه و لبنان و فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده در این سفرها بيان شد.

رونمایی از ترجمه عربی دانشنامه جهان اسلام در لبنان، بررسی آیین‌نامه بنیاد سعدی و ارايه پیشنهادهای اعضای شورای فرهنگستان با تاكید بر توسعه اطلاع‌رسانی در فرهنگستان، بخش ديگر برنامه‌هاي  مطرح شده در اين نشست بود.

در اين جلسه همچنين موضوعاتي مانند همکاری با صدا و سیما در چارچوب‌های مشخص، پاسخ به بنیاد نخبگان درباره تدوین ضوابط برای انتخاب شاعر و نویسنده برتر، پیشنهاد دعوت از گروه‌های آموزشی زبان فارسی، زبان‌های باستانی و زبان‌شناسی و دانشجویان دوره دکتری این رشته‌ها برای برقراری ارتباط با فرهنگستان نيز ارايه شد.

پیشنهاد تخصیص چند صفحه از بسته خبری به فعالیت‌های ادبی دانشجویی و دانش‌آموزی نيز از جمله مباحث طرح‌شده در این نشست بود. 

سیصدوشصت‌وسومین نشست شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ديروز(دوشنبه، 14 دی)، با حضور 22 نفر از 25 عضو فرهنگستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها