پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸

«میشايیل توماسلو» انسان‌شناس 59 ساله آمریکايي، جایزه فلسفی 12 هزار یورویی «هگل» شهر اشتوتگارت را در سال 2009 دریافت کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «توماسلو» در اثر اصلی خود با عنوان «تکامل فرهنگی انسان» به مهمترین نکات در اين باره پاسخ داده كه انسان‌ها در مقایسه با حیوانات تکامل یافته چگونه و از چه راهی می‌توانند یک دنیای فرهنگی را به وجود آورند. 

جایزه «هگل» كه از معتبرترین جوایز فلسفی در سطح بین‌المللی است در سال 1970 راه‌اندازی شده و هرسه سال یک‌بار اهدا می‌شود. اين جايزه یادآور «جورج ویلهلم فریدریش هگل» فیلسوف بزرگی است که در سال 1770 در شهر اشتوتگارت متولد شد.
 
هیات دوران این جایزه را به شخصيت‌هايی اهدا می‌کند که در زمینه توسعه علوم انسانی خدمات شايانی انجام داده باشند. یورگن هابرماس، نیکلاس لومان، چارلز تیلور از برندگان این جایزه در سال‌های 1973،1988 و 1997 هستند. هابرماس از برندگان پیشین این جایزه در مراسم اهدای جایزه «هگل» 2009 از «توماسلو» تقدیر کرد. 

«توماسلو» که متولد فلوریداست، مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورجیا دریافت کرده است. وی در سال 2004 جایزه تحقیقات بنیاد «فیسن» پاریس را دریافت کرد و در سال 2006 جایزه «جین نیکود» را از آن خود کرد. این دانشمند امروزه در مرز بین علوم انسانی و علوم طبیعی مشغول فعالیت است و اين در حالي است كه روان‌شناس است و بیش از هرچیز به مطالعه رفتار حیوانی و انسانی توجه نشان مي‌دهد.  

«وولفگانگ شوستر» شهردار اشتوتگارت در این مراسم گفت:هسته اصلی تحقیقات «توماسلو» در مورد این نظریه است که تمایز ما انسان‌ها براي همیاری و همکاری است که این یک پیام دلگرم‌کننده و متعهدانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها