چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۱
«مرغ عشق هاي همسايه روبرويي» منتشر شد

مجموعه داستان «مرغ عشق‌های همسايه روبرويی» نوبخت چند روزي است كه در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفته. اين كتاب از سوي نشر «افراز» روانه بازار شده و بيانگر بخشي از دغدغه‌هاي غالبا عاطفي آدم‌ها در جامعه امروز از نگاه راويان مختلف است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فرشته نوبخت روزنامه‌نگار و منتقد ادبي است كه كار نوشتن را ابتدا از نشريات و مجلات آغاز كرده. «مرغ عشق‌هاي همسايه روبرويي» اولين مجموعه داستان اوست. به گفته نوبخت اين مجموعه داستان بيشتر به مسايل زنان و مشكلات اجتماعي و خانوادگي آن‌ها پرداخته است. 

 اين درحالي است كه با مرور داستان‌ها درمي‌يابيم كه نويسنده سعي داشته تا نگرشي آزادانه را در بيان نظرگاه‌ها و خلق و خوي آدم‌ها فارغ از هر نوع جنسيت بيان كند.

وي در اين مجموعه بر آن بوده تا تلاش زنان را براي عبور از نوعي ناآگاهي و رجوع به درونيات و خودباوري‌ها نشان دهد و البته به موازات اين ديد، نگاه به دنياي مردانه را نيز با وجوه متفاوتي مانند عشق و تعامل ادراكي با زنان توصيف كرده و اين موضوع به خوبي در«اي دل» اولين داستان اين مجموعه فهميده مي‌شود.

بخشي از داستان «اي دل»اين‌گونه نوشته شده: 

«زن هم گفت: «دل» راست گفت. شايد، باز فردا او را ببينم. حتما از او مي‌پرسم كدام دل؟ همان دلي كه مي‌گويند هر روز سلول‌هاي كهنه آن مي‌ميرند و باز متولد مي‌شوند؟ من نمي‌دانم شايد او بداند. دست‌هايم را در جيب پالتو فرو مي‌برم و با خودم فكر مي‌كنم كه وقت رفتن زن بايد طنين صداي بسته شدن در حياط،‌ در داستانم شنيده شود، و شايد حتا صداي تپيدن آرام دل‌ها در دو سوي در آهني زنگ زده.»
 
«مرغ عشق‌هاي همسايه روبرويي» نوشته فرشته نوبخت، به شمارگان 1100 نسخه از سوي نشر افراز منتشر شده و طرح روي جلد آن اثر ياسين محمدي است.

اين كتاب 109 صفحه‌اي با قيمت 2400 تومان دركتابفروشي‌ها ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط