شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
شماره جدید فصلنامه «قلم» در تفليس منتشر شد

شماره جديد فصلنامه «قلم» با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس به دو زبان گرجی و فارسی منتشر شد. در این شماره نشریه ترجمه برخی رمان‌های ایرانی به چاپ رسيده.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این فصلنامه که در چارچوب اجرایی كردن توافقنامه فرهنگی دو کشور و با هدف توسعه تعاملات فرهنگی ایران و گرجستان منتشر می‌شود، در مراکز ایرانشناسی ، اطاق‌های زبان فارسی در دانشگاه‌ها، کتابخانه ملی و موسسات نسخ خطی و نیز سایر مراکز فرهنگی و پژوهشی توزیع مي‌شود.

این نشریه 48 صفحه‌ای که با همکاری مرکز مطالعات قفقاز وشرق‌شناسی و با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در گرجستان به چاپ مي‌رسد، به دو زبان گرجی و فارسی بوده که مطالب مرتبط با روابط ادبی و فرهنگی گرجستان و ایران در آن جای گرفته است.

در شماره سوم این نشریه ترجمه‌های برخی رمان‌های ایرانی ، مقالات مختلف با موضوع معرفی برخی ایرانشناسان برجسته گرجی مانند ایوستینه آبولادزه ، تئو چخه ایدزه ، آثار کلاسیک فارسی ، معرفی یکی از غذاهای ایرانی ، معرفی یکی از مشاهیر ادبی ایران و معرفی یکی از مراکز ایرانشناسی، مصاحبه خواندنی با دکتر باتوانی و نیز اخبار ادبی و فرهنگی درج شده. 

چاپ اين نشریه نقش ارزنده‌ای در توسعه روابط ادبی و فرهنگی دو کشور و انعکاس مطالعات و تحقیقات پژوهشگران و مراکز تحقیقی گرجستان در زمینه فرهنگي، ادبي و ایرانشناسی و نیز معرفی مشترکات فرهنگی دو کشور ایفا مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها