دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲
جایزه 25 هزار یورویی براي فیلسوف اتریشی

«فرانتس شو» فیلسوف و مقاله‌نویس نامدار اتریشی، نخستين جایزه مقاله‌نویسی «تراکتاتوس » به ارزش 25 هزار یورو را ازآن خود کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، هیات داوران جايزه «تراكتاتوس» درباره اهداي جايزه به اين فيلسوف گفت: «شو» در طول دوران طولانی زندگی ادبی‌اش با زيرکی، آثار ادبی فوق‌العاده‌ای را به رشته تحریر درآورده و از این‌رو شايسته دريافت اين جايزه است.

این جایزه 18 سپتامبر و در جریان برگزاری سیزدهمین دوره کنگره فلسفی «لچ» اتریش كه از 16 تا 20 سپتامبر 2009 و با موضوع جادوی زیبایی، اشتیاق و نابودی، در شهر «فورالبرگ» برگزار می‌شود، به «فرانتس شو» اهدا خواهد شد. 

جایزه مقاله‌نویسی «تراکتاتوس» به پیشنهاد «میشائیل کولمیر» نویسنده، پا به عرصه حیات گذاشته و هزینه آن را یک حامی مالی خصوصی تامین می‌کند. این جایزه 25 هزار يورويي از جمله گران‌ترین جوایز ادبی است که به بهترین اثر ادبی –علمی منتشر شده به زبان آلمانی که در آن به سوالات فلسفی پاسخ داده شده، اهدا می‌شود.
«هلموت گان اشترر» از اتریش، «رودیگر سافرانسکی» از آلمان و «ارسولا پیا یاوخ» از سويیس، سه عضو هیات داوران این جایزه بودند. 

«فرانتس شو» نویسنده و منتقد که 15 مارس 1947 در وین متولد شده، تاکنون موفق به کسب جوایز ادبی متعددی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه «جین امری» سال 2000 و جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک در سال 2006 در بخش مقاله و کتاب‌های غیرداستانی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها