شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰
نهادينه كردن آموزش‌هاي حقوقي با اشعار كودكانه

مدير انتشارات «نگاه بينه» با اشاره به كتاب «حقوق به زبان ساده» گفت: با توجه به آثار انكارناپذير آموزش در دوران كودكي و تأثيرات ريشه‌دار آن در ذهن، براي نهادينه كردن آموزش‌هاي ضروري اين رشته، اشعار حقوقي كودكانه را منتشر كرديم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، بهرام بهرامي با بيان اين مطلب اظهار داشت: سراينده اين اثر خانم مريم واعظي در رشته‌هاي ادبيات فارسي و حقوق تحصيل كرده است. وي به دليل طبع شعري كه دارد،  قالب شعر را براي ارايه آموزش‌هاي حقوقي كودكان انتخاب كرده است.
وي افزود: متأسفانه در كودكستان‌ها و كتاب‌هاي درسي ما آموزش‌هاي حقوقي چنداني براي كودكان در نظر گرفته نشده است، اين در حالي است كه افراد هنگام بزرگسالي فرصت يا انگيزه‌ كافي براي آموختن مسايل اوليه و ضروري حقوق ندارند.

مديرمسوول انتشارات نگاه بينه افزود: پيش از انتشار اين كتاب، تصور مي‌كرديم اين اثر مورد توجه آموزش و پرورش قرار گيرد و به همين دليل نسخه‌اي از آن را به اين سازمان ارسال كرديم كه متأسفانه توجهي به آن نشد.

بهرامي با بيان اين‌كه اشعار آموزشي كتاب «حقوق به زبان ساده» از زبان حيواناتي نظير كلاغ و كبوتر بازگو شده‌اند، گفت: نكات حقوقي اين اثر در خلال موضوع اصلي شعر و به عنوان نتيجه‌گيري آن مطرح شده‌اند تا با بياني غيرمستقيم، سبب اثرگذاري بيشتر آموزه‌ها شود.
وي با اشاره به عدم استقبال راضي‌كننده از اين اثر اظهار داشت: نويسنده اين كتاب آماده تأليف آثار جديدتر در حوزه آثار حقوقي براي كودكان بود كه متأسفانه به دليل عدم اقبال عمومي از اقدام خود صرف نظر كرد. 

بهرامي دلايل اين عدم استقبال را اينگونه معرفي كرد: عدم توجه عموم به اين اثر را مي‌توان در اطلاع‌رساني ضعيف و عنوان نامناسب اين كتاب جست‌وجو كرد، عنوان «حقوق به زبان ساده» با تغيير به «حقوق به زبان كودكان» مي‌تواند سبب جذب مخاطبان بيشتري شود. 

وي با اشاره به انتشار اين اثر در سال 1386 از تجديد چاپ آن در سال جاري خبر داد و گفت: اميدواريم استقبال خوب مردم از چاپ دوم اين كتاب سبب ايجاد انگيزه براي نويسنده آن و همچنين ديگر نويسندگان در ارايه آثاري در اين قالب شود.

مدير مسوول انتشارات نگاه بينه از آمادگي اين انتشارات از چاپ آثاري با مضمون آموزش حقوق به كودكان خبر داد و گفت: انتشارات نگاه بينه اين كار را بدون در نظر گرفتن جنبه‌هاي مالي آن انجام مي‌دهد؛ زيرا معتقديم آثار فرهنگي اين اقدام، بسيار بيشتر از فوايد مالي آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها