پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
«المال‌القیمی والمال‌المثلی» در آستانه چاپ

پژوهشی تطبیقی درباره اموال و احكام مرتبط با آنها در كتاب «المال‌المثلي و‌المال و القيمي في‌الفقه الاسلامي» نوشته عباس کاشف الغطاء از سوي موسسه بوستان كتاب منتشر مي‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: اين كتاب با استناد به منابع معتبر ديني و فقهي، به تبيين مسايل مرتبط با اموال و احكام آنها در مبادلات مي‌پردازد.

وي با اشاره به بخشي از مقدمه اين كتاب يادآور شد: مال، وسيله مهمى است كه انسان‌ها در روابط خود با ديگران از آن سود مى‌برند و طبيعى است كه گاهى مورد تعرض ديگران يا تلف‌شدن قرار مى‌گيرد، در اين صورت بايد به صاحبش، مثل همان مال يا پول آن را پرداخت. اين كتاب به نحوه پرداخت اين خسارات توجه مي‌كند.

مدیر تولید موسسه بوستان کتاب تصريح كرد: مؤلف در اثر حاضر موضوع خسارات اموال را با استناد به منابع معتبر، در يك مقدمه و دو باب، پژوهش كرده است. مقدمه اين اثر درباره مال و اقسام آن است. باب اول، تأسيس نظريه المال‌المثلى والمال‌القيمى را در چهار فصل آورده است و در باب‌دوم، احكام آن در شش فصل تنظيم شده‌اند. 

چاپ نخست كتاب «المال‌القیمی والمال‌المثلی في‌الفقه الاسلامي» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1200 نسخه، 420 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط