شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴
«دنیس راس» در مقابل «باراک اوباما»

«دنیس راس» مشاور ویژه وزیر امور خارجه آمریکا در کتاب تازه خود دیدگاه « باراک اوباما » رییس جمهور آمریکا درباره روند صلح خاورمیانه را زیر سوال برد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «دنیس راس» در کتاب جدید خود با عنوان «اسطوره‌ها، افسانه‌ها و صلح : در جستجوی رویکردی جدید برای آمریکا در خاورمیانه»، معتقد است که ایالات متحده با طرح جدید اوباما به سمت صلح در خاورمیانه پیش نخواهد رفت. 

در حالی که دولت اوباما طی چند هفته گذشته و  برخي اختلافاتش با رژیم صهیونیستی، از رهیافت «اول صلح خاورمیانه بعد ایران» حمایت کرده، دنیس راس در کتاب خود که ماه آینده منتشر خواهد شد، هرگونه مرتبط کردن مساله ایران و صلح خاورمیانه را رد می‌کند و معتقد است که تلاش برای پیشبرد مذاکرات با ایران نباید به احیای مذاکره بین فلسطینیان و اسراییل ربط داده شود. 

این در حالی است که دولت اوباما و برخی دیگر از مقام‌های آمریکا، در سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا به او گوشزد کردند که پیشرفت روند مذاکرات با طرف فلسطینی به روند حل و فصل مساله هسته‌ای ایران نیز کمک خواهد کرد.
 
کتاب «راس» و اظهار نظر او از این جهت اهميت دارد که او در حال حاضر از جایگاه مهمی در وزارت خارجه آمریکا برخوردار است و با اين حال در كتابش به نقد سیاست خارجی جاری آمریکا پرداخته است. 

« راس » در فصل دوم کتاب خود تحت عنوان «پیوند : ریشه همه افسانه‌ها» می‌نویسد : یکی از سیاست‌های افسانه‌ای که مانع هرگونه پیشرفت در خاورمیانه می‌شود و مدت زیادی است که هیچ صدمه‌ای هم ندیده، این است که اگر کشمکش فلسطین پایان پیدا کند، همه کشمکش‌های خاورمیانه نیز ذوب خواهد شد. 

«دنیس راس» کتاب خود را به کمک «مارکوفسکی» روزنامه‌نگار روزنامه  صهيونيستي "جروزالم پست" نوشته که در سال‌های اخیر در موسسه سیاست‌گذاری خاور نزدیک مشغول کار بوده است. این موسسه به رژیم صهیونیستی نزدیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها