دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
اختصاص ۴۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه زندان‌های خراسان رضوی

مدیرکل زندان‌های استان خراسان رضوی از اختصاص 4500 جلد کتاب همزمان با آغاز سال 1400 به زندان های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا با اشاره به جایگاه ویژه کتاب و کتابخوانی در فرآیند اصلاح و تربیت مددجویان و تاکید صورت گرفته در خصوص اهتمام به ارتقاء کیفیت کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه کتاب در زندان‌ها، گفت: همزمان با ایام آغاز سال جدید با جذب و اختصاص اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال ۴۵۰۰ جلد کتاب با محتوای فرهنگی، تربیتی، آموزشی، سرگرمی و ... خریداری و در اختیار کتابخانه زندان‌های استان قرار گرفت.
 
وی ضمن تاکید بر نقش کتاب و کتابخوانی در بازسازی شخصیتی و تربیتی اقشار آسیب دیده، سال جدید را به عنوان سال نهضت کتابخوانی در زندان‌های خراسان رضوی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای ترغیب و تشویق زندانیان به مطالعه و خواندن کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه در زندان‌ها را به‌عنوان یکی از محورهای اصلی در چرخه تربیتی زندانیان اعلام کرد.
 
سعید سرباز جانفدا یادآوری کرد: با تأمین اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال در یک مرحله، تعداد ۴۵۰۰ جلد کتاب به ۱۳ کتابخانه مستقر در زندان‌های خراسان رضوی که تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارند، اختصاص یافته تا در دسترس زندانیان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها