سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
راهیابی 20 اثر به مرحله نهایی نشان ملی دبیرسیاقی

20 اثر به مرحله نهایی نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره، گفت: این رویداد ملی با موضوع تصحیح متون فارسی در ۲ حوزه نظم و نثر در قالب‌های کتاب و رساله دکتری برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: نشان ملی دبیرسیاقی برای اولین بار و به میزبانی قزوین در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده‌یاد استاد دکتر سیدمحمد دبیرسیاقی و با هدف ارتقای زبان فارسی و تقدیر از پدیدآورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی برگزار می‌شود.

وی گفت: ۲۰ اثر به مرحله نهایی این دوره راه یافتند که ۱۰ اثر در قالب کتاب و ۱۰ اثر در قالب رساله دکتری است که توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در هر بخش یک اثر، نشان ملی دبیرسیاقی را دریافت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: نشان ملی دبیرسیاقی به‌صورت سالانه توسط این اداره‌کل و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نهادها و انجمن‌ها و مراکز علمی و فرهنگی و ادبی استان قزوین برگزار می‌شود.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: مراسم پایانی نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی ۱۰ اسفندماه در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد قزوین برگزار و نفرات برگزیده معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها