پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
برگزاری دوره آموزشی شیوه ارائه طرح های کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی در سمنان

دوره آموزشی شیوه ارائه طرح های کتاب و کتابخوانی روز چهارشنبه با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به صورت مجازی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) روابط عمومی معاونت امور فرهنگی و به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در این دوره 95 تفر از فعالان فرهنگی، کتابفروشان، ناشران و کارشناسان فرهنگی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی استان سمنان حضور داشتند.

در این دوره که با همکاری دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزا شد مباحث مربوط به شیوه های مختلف کتاب و کتابخوانی توسط استاد کارگاه به شرکت کنندگان در آن ارائه شد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی بر لزوم تلاش بیشتر دستگاهها و مراجعه مختلف در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

ابراهیم حیدری در سخنانش، سمنان را استانی فعال در مباحث فرهنگی و کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: در راستای تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه "ایران فقط تهران نیست" برنامه های ملی در کشور طراحی و اجرایی شده است.

وی، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از جمله این طرحها برشمرد و گفت: در اجرای این طرح شش هزار و 400 روستا در سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفتند که با اجرای این طرح مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی به دورترین نقاط کشور منتقل شد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرس این دوره گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی علاوه بر تاثیر در ارتقای دانش و آگاهی جامعه در توسعه متوازن و نیز دستیابی به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز بسیار تاثیر گذار است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در ابتدای این دوره آموزشی از همراهی و همدلی، دستگاههای فرهنگی، کتاب فروشان، ناشران، مروجان کتاب و کتابخوانی و نیز فعالان کتاب و کتابخوانی و تشکل های مردم نهاد تقدیر کرد.

ابوالفضل صادقی نژاد، سمنان را استانی پهناور و فرهیخته دانست و اظهار داشت: هرکدام از شهرهای این استان با حضور ادبا، علما و دانشگاهیان زینت یافته است و شهر سمنان نیز به عنوان شهر اخلاق نامیده می شود.

وی از ویژگیهای اخلاقی بودن یک شهر را برخورداری از ادب اجتماعی دانست و تاکید کرد: ادب اجتماعی تابع سطح فرهنگ است و فرهنگ یک مرز و بوم باکتاب و میزان اقبال به کتاب توسط شهروندان تعیین می شود.

صادقی نژاد گفت: با تدبیر مدیرکل پرتلاش و همراهی و همدلی دستگاههای فرهنگی، سمنان می تواند به عنوان الگوی کتاب و کتابخوانی مطرح شود تا مردم این شهرِ بتوانند از این فرصت به نیکی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با ارائه گزارشی از تاسیس دبیرخانه پایتخت کتاب در موسسه غیردولتی پویندگان آرمان روشن با مدیریت رضا شمس خانی و تشکیل ستادی به ریاست فرماندار سمنان وبا عضویت دستگاههای فرهنگی سمنان ادامه داد: برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب اقدامات گسترده ای شورع شده و ۲۰ طرح تدوین، انتخاب و رونمایی شده و تاکنون ۱۰ جلسه نیز با مدیران کل فرهنگی استان سمنان در جام باشگاهای کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.

در پایان این دوره آموزشی حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوال های مطرح شده توسط شمس خانی مسوول دبیرخانه پایتخت کتاب سمنان و نماینده کتاب فروشان پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها