سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
راهیابی چهار شهر استان کرمان به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان از راهیابی چهار شهر این استان به مرحله نهایی طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده از راهیابی شهرهای کرمان، سیرجان، زرند و راور به مرحله نهایی «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» خبر داد و گفت: شهر کرمان در دو حوزه موضوعی هنرهای تجسمی و ادبیات، شهرستان سیرجان در حوزه موضوعی ادبیات و صنایع‌ دستی و سنتی، شهرستان زرند در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی و رسانه و مطبوعات و شهرستان راور در حوزه موضوعی صنایع‌ دستی و سنتی برای رقابت در مرحله نهایی این طرح انتخاب شده‌اند.

وی توضیح داد: داوری آثار دریافتی و انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان ۳۶۷ شهر مشارکت کننده در این طرح  صورت گرفت. پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح. کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت‌کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۲۴۰۰ ساعت برای ۱۲۰۰ نفر برگزار شد.

علیزاده با بیان اینکه پس از برگزاری کارگاه‌، استان  برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کرد، گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، پس از چند مرحله داوری 129 شهر در 9 حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها. تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر. مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها. خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها؛ توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی ، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه از مهم‌ترین شاخص‌های‌های هیئت‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بود.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها