شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ادبی آفتابگردان مصادف با روز جهانی سالمند

جشنواره ادبی آفتابگردان مراحل پایانی داوری خود را طی می‌کند و آیین اختتامیه این جشنواره مصادف با روز جهانی سالمند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگ سالمندی، نخستین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان با موضوع سالمندی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند.

داوود ملکی صیدآبادی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: ما در نخستین دوره از این جشنواره که با همکاری و مشارکت خانه کتاب، رادیو فرهنگ و اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال برگزاری است، حدود 370 اثر در چهار قالب؛ داستان کوتاه، داستانک، کاریکلماتور و خاطره‌نویسی دریافت کردیم که داستان کوتاه با 170 اثر بیشترین سهم را در بین قالب های دیگر به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به نزدیک شدن روز جهانی سالمند، 9 مهر ماه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمدید زمان دریافت آثار از سوی بنیاد فرهنگ سالمندی، برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که آیین اختتامیه همزمان با روز جهانی سالمند مصادف با 9 مهرماه سال جاری برگزار شود که حضوری برگزار شدن یا مجازی بودن آن بستگی به نظر ستاد کرونا دارد.

لازم به ذکر است که از بین تعداد آثار رسیده در بخش داستان کوتاه، 60  اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرده اند که به همراه باقی آثار در قالب‌های دیگر نتایج آنها متعاقبا اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد فرهنگ سالمندی، داوری این دوره از این جشنواره را فرحناز علیزاده، شهرام اقبال‌زاده و افسانه احمدی بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها