یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

شماره‌ ششم مجله‌‌ «وزن دنیا»؛ رسانه‌ شعر ایران، با تیتر یک «از دوستت دارم» مروری بر یک قرن شعر عاشقانه‌ ایران از ١٣٠٠ تا ١٣٩٩ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره‌ ششم مجله‌‌ «وزن دنیا»؛ رسانه‌ شعر ایران، با تیتر یک «از دوستت دارم» مروری بر یک قرن شعر عاشقانه‌ ایران از ١٣٠٠ تا ١٣٩٩ منتشر شد.

در این شماره‌‌ی وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، آذربايجان غربى، البرز، ايلام، خوزستان و سمنان شعر بخوانیم. علاوه بر شعر این استان‌ها، دو بخش «هم‌زبانان» و «كارگاه وزن دنيا» بازتاب‌دهنده‌ی شعرهای شاعران کشورهای فارسی‌زبانی همچون افغانستان و تاجیکستان و شاعرانى از کشورهای دیگر است که به زبان فارسی شعر می‌نویسند و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهاى ارسالى مخاطبين وزن دنياست.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره وزن دنیا، پرونده‌‌ی مفصلی می‌خوانید درباره‌ی مروری بر یک قرن شعر عاشقانه‌ی ایران از ١٣٠٠ تا ١٣٩٩ .

از شاعرانی که در این پرونده به شعرهای عاشقانه‌ی آنها پرداخته شده می‌توان به نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، فریدون توللی، نادر نادرپور، شاملو‌، فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج، فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، م آزاد، نصرت رحمانی، یدالله رویایی، حمید مصدق، منوچهر آتشی، محمدعلی سپانلو، خسرو گلسرخی، اسماعیل خویی، احمدرضا احمدی، بیژن الهی، رضا براهنی، حسین منزوی، شهیار قنبری، اردلان سرفراز، محمد مختاری، سیدعلی صالحی، علی باباچاهی، شمس‌لنگر‌ودی، ایرج جنتی‌عطایی و گراناز موسوی اشاره کرد. 

در این بخش گفت‌و گویی با علی باباچاهی، درباره‌ شعر عاشقانه در ایران و کتاب «عاشقانه‌ترین‌ها»یش می‌خوانید.

و همچنین وزن دنیا در میزگردی با حضور محمدرضااصلانی، حافظ موسوی، مهری بهفر و آتفه چهار محالیان به بررسی شعر عاشقانه‌ی امروز ایران و پهنه‌ی معانی و مفاهیم آن پرداخته است.

شماره‌ ششم «وزن دنیا»، در ٢١٢ صفحه و به قیمت ۴۰هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس علاقه‌مندان و مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید این مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام این مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت این مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها