چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کمک آمازون چینی به کتابفروشی‌های شهر پکن

سایت و پلتفرم تجارت الکترونیک جی.دی یکی از غول‌های فروش اینترنتی در کشور چین اعلام کرده است به کتابفروشان این کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اینساید ریتیل، سایت و پلتفرم تجارت الکترونیک جی.دی یکی از غول‌های فروش اینترنتی در کشور چین اعلام کرده است به کتابفروشان این کشور کمک خواهد کرد تا در دوران رکود فروش به خاطر شیوع ویروس کرونا بتوانند کتاب‌های خود را به دست مشتری‌ها برسانند. جی.دی (JD) مثل سایت فروش علی‌بابا یکی از سایت‌های فروش کالاهای اینترنتی است که به آمازون چینی معروف شده است.
 
ماه گذشته این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر پکن قرار دارد، به دو کتابفروشی معروف این شهر کمک کرد تا بتواند رونق سابق خود را داشته باشد. کتابفروشی‌های کالدکوت (Caldecott) و زونگچانگ (Zhongshang) کتابفروشی‌های حوزه کودک هستند که ماه گذشته توانستند به کمک جی.دی میزان فروش خود را به دوبرابر افزایش دهند.
 
کتابفروشی‌های مذکور توانستند بعد از قرارداد با مسئولان جی.دی بیش از 200درصد فروش خود را نسبت به دوران قبل از کرونا افزایش دهند. حالا کتابفروشی‌های دیگر کشور پکن نیز برای مشارکت با سایت فروش اینترنتی اظهار علاقه کرده‌اند.
 
یکی از طرح‌های جالب شرکت جی.دی در دوران کرونا و قرنطینه مردم ارسال بسته‌های کتاب همراه مواد ضدعفونی کننده است که با استقبال بسیاری روبرو شده است. مشتری‌ها قبل از دست زدن به کتاب‌ها از مواد ضدعفونی کننده استفاده می‌کنند.
 
جیائو زانگ مدیر عملیاتی تیم تازه تاسیس توزیع کتاب شرکت جی.دی می‌گوید از چند ماه پیش با کتابفروشی‌های کتاب‌های کودک در شهر پکن قرارداد امضا کردیم و از این همکاری راضی هستیم چون کتاب کودک یکی از کالاهای ضروری است که باید به دست مشتری‌ها و خانواده‌ها برسد. وی گفت: حمایت از کتابفروشی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و از طریق امیدواریم بتوانیم نقش خوبی در ارتقای کار آنها و حیات کتابفروشی‌ها ایفا کنیم.
 
گزارش مرکز اطلاع‌رسانی صنعت کتاب چین نشان می‌دهد در اوایل سال 2020 میلادی بسیاری از کتابفروشی‌ها به خاطر بحران کرونا با خطر تعطیلی روبرو هستند ولی ظاهراً با روش‌های خلاقانه و قراردادهای اینچنین توانسته‌اند به حیات خود ادامه دهند. به گفته این مرکز در حال حاضر 70هزار کتابفروشی در چین وجود دارد که از این میان 135 کتابفروشی زنجیره‌ای دارای سایت‌های آنلاین هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها