سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
برگزیدگان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم معرفی شدند

برگزیدگان جایزه ادبی هفت اقلیم در صفحه اجتماعی این جایزه، آنلاین معرفی شدند.

ه گزارش دبیرخانه جایزه ادبی هفت اقلیم، اختتامیه نهمین دوره این جایزۀ ادبی، که اسفندماه سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد، به صورت آنلاین روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این اختتامیه، در بخش رمان، کتاب قوها انعکاس فیل ها از نشر مرکز به عنوان رمان برتر سال ۱۳۹۷، برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی شد و در بخش مجموعه داستان جغد برفی نوشته فاطمه مهرخان سالار از نشر مرکز به عنوان مجموعه داستان برتر ۱۳۹۷ برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی، شد.

همچنین رمان های خَم نوشته علیرضا سیف الدینی از نشر نیماژ و هشتِ پیانیست نوشته مهدی بهرامی از نشر نیماژ به عنوان رمان‌های شایسته تقدیر ۱۳۹۷ معرفی شدند. 

داوری جایزه در بخش رمان را رضا زنگی‌آبادی، صمد طاهری و حسن محمودی و در بخش مجموعه داستان داوری  علی خدایی، ناهید طباطبایی و هادی نودهی بر عهده داشتند.

در این مراسم دبیر جایزه، آیت دولتشاه اعلام کرد که با پایان نهمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم، دهمین دوره جایزه آغاز به کار نموده است؛ همچنین قصد داریم در دهمین دورۀ جایزه ادبی هفت اقلیم کتاب برگزیدۀ دهه نود را از بین مجموعه داستان ها و رمان های برگزیده و تقدیرشده در دهه گذشته هفت اقلیم انتخاب کنیم. 
اجرای این برنامه را رضا فضل‌الله‌نژاد بر عهده داشتند.
جایزه ادبی هفت اقلیم در سال ۱۳۸۸ توسط گروهی از نویسندگان مستقل ایران با دبیری آیت دولتشاه آغاز به کار کرد. این جایزه در ابتدا به داستان‌های کوتاه منتشر نشده اختصاص داشت اما بعد از یک دوره مقدماتی داستان کوتاه، در ادامه تغییر مسیر داد و در دور اول، رسمأ به جمع جوایز کتاب‌های منتشر شده پیوست و تا به امروز هم بر این منوال حرکت کرده است.

هیات موسس جایزه ادبی هفت اقلیم در سال ۱۳۹۳ و همزمان با چهارمین دوره جایزه ادبی، اقدام به تاسیس موسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم نمود و تا به امروز به عنوان موسسه فرهنگی و هنری هفت اقلیم در زمینه آموزش هنر و برگزاری کارگاه های تخصصی فعالیت می کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش تقی زاده ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    دو کتاب برنده از نشر مرکز. این بار نشرهای مافیایی نفوذ نکردند در این جایزه که برنده ها را بین خود تقسیم کنند. هر دو کتاب هم از دو نویسنده بی حاشیه و شهرستانی.
  • الهام کاظمی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    یک گزارش درباره داورانی بنویسید که در هر جایزه ادبی حضور دارند. اگر جایزه های ادبی صداهای مستقل خودشان را دارند چطور برخی داوران همه جا هستند؟
  • سعید شریف ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    قوها انعکاس فیل ها را یک سال پیش خوندم رمان خوبی نبود. خوشم نیومد. خاما خوندم خوشم اومد.
  • حمید نورخورشیدی ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    ره ش نیست|؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها