دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کارکنان صنوف فرهنگی، هنری قزوین مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: صنوف فرهنگی هنری استان که به علت کرونا تعطیل شده‌اند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی در این باره اظهار کرد: کارکنان مؤسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفاً به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده‌اند و کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یک سال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

اسماعیلی افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری، این دسته از صنوف در صورتی که دارای کد کارگاهی هستند، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

وی بیان کرد: تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع  کرونا  مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده‌اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد و کسانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند، حتماً علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوماً بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده‌اند، مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به‌صورت خویش فرما بیمه شده‌اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها