چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب‌الهدی معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب‌الهدی که به میزبانی استان بوشهر برگزار شد، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، علیرضا پولاد با اشاره به پایان مرحله داوری نخستین جشنواره شعر منطقه‌ای باب‌الهدی گفت: روز گذشته با حضور عبدالله رئیسی، رئیس انجمن شعر استان بوشهر و محمدرضا رازقی‌پور کارشناس علوم ادبیات عرب مرحله داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی باب الهدای آغاز شد و پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده نفرات برتر این جشنواره معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر آیینی باب‌الهدی با شرکت شاعران 6 برگزار شده بود، ادامه داد: این جشنواره با حضور هنرمندان شاعر استان‌های فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، هرمزگان و بوشهر در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

پولاد به سطح بالای آثار شاعران استان‌های بوشهر، کرمان و خوزستان در این جشنواره در مقایسه با استان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: هیئت داوران بر اساس معیارهایی چون نوآوری در زبان، رعایت موسیقی، ساختار و فرم تازه و همچنین بهره‌گیری از مضامین و موضوعات مربوط با سیره و شخصیت امام هادی را ملاک داوری خود قرار دادند.

به گفته وی، در این جشنواره و پس از ارزیابی‌های هیئت‌داوران عباس سیفعلی‌پور با اثر «هدایتگر دل‌ها» از کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی (عج) استان کرمان، احمدی با اثر «به آستان حضرت هادی» از کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل (ع) استان بوشهر و محمدسعید نعیمی با اثر «امام الهدی» از کانون فرهنگی هنری بقیه الله استان بوشهر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی «باب الهدی» را از آن خود کردند.

پولاد ادامه داد: این جشنواره با توجه به ماموریت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با موضوع سیره و ابعاد شخصیتی حضرت امام هادی (ع) برنامه‌ریزی و برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در پایان یادآور شد: پیش از این با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، بنا بر این بود که آیین اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی در بوشهر برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم مقابله و پیشگیری از انتقال این ویروس و ممنوع شدن برگزاری مراسم و همایش‌ها در استان بوشهر اختتامیه این جشنواره لغو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها