سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸
«جهان نو، سينماي نو» در بازار كتاب

كتاب «جهان نو، سينماي نو» گفت‌وگو با كارگردانان ايران به كوشش "اسماعيل ميهن‌دوست" منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مجموعه حاضر گزيده گفت‌وگوهايي است كه با جمعي از كارگردانان سينماي ايران به مناسبت اكران فيلم‌هايشان انجام شده.

اين گفت‌وگو‌ها از چند ويژگي خاص برخوردارند. در هر كدام، انگيزه گفت‌وگو، فيلمي است كه در زمان اكران از فيلم‌هاي مطرح و بحث انگيز بوده ‌است. قبل از پرداختن به فيلم، مروري بر روند كاري فيلمساز، ديدگاه او به مقوله آموزش و نحوه تجربه وجوه تكنيكي كارگرداني سينما اعم از تجربي و آكادميك و چگونگي ورود به سينماي حرفه‌اي نيز مورد بحث قرار گرفته است.

سپس در خلال پرداختن به فيلم، تاملي نيز بر شيوه كلي كار فيلمساز، نحوه همكاري با فيلمنامه‌نويس، فيلمبردار و عوامل ديگر، نحوه انتخاب و كار با بازيگر، ميزانسن، دكوپاژ و از اين قبيل بررسي شده.

"داريوش مهرجويي"، "فرزاد موتمن"، "خسرو معصومي"، "علي رفيعي"، "رخشان بني اعتماد"، "رسول صدرعاملي"، "رضا ميركريمي"، "اصغر فرهادي" و "احمد اميني" از جمله كارگرداناني هستند كه در اين كتاب با "اسماعيل ميهن دوست" به گفت‌وگو نشسته‌اند.

كتاب «جهان نو، سينماي نو» گفت‌وگو با كارگردانان سینمای ايران در شمارگان 1500 نسخه و 319 صفحه از سوي انتشارات چشمه به چاپ رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط