چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
آیا بزرگترین شبکه اجتماعی کتابخوانان جهان در ایران فیلتر شده است؟

آیا شبکه اجتماعی کتابخوانان جهان در ایران فیلتر شده‌است؟ این وبگاه امکان برقراری ارتباط بین نویسندگان و خوانندگان را از طریق مصاحبه‌ها، مسابقات با جایزه، وبلاگ نویسندگان و اطلاعات پروفایل تسهیل می‌کند.

خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) مجید غلامی جلیسه: خواندی‌های خوب (Goodreads) در دسامبر سال ۲۰۰۶ به‌عنوان اولین شبکه اجتماعی کتاب فعالیت خود را آغاز کرد و خیلی زود توانست به‌عنوان بهترین شبکه اجتماعی کتاب جایگاه بالایی در جهان بدست آورد. در این سایت کاربران کتاب‌هایی که خوانده‌اند را پیدا می‌کنند، به کتاب‌ها امتیاز می‌دهند، و کتاب‌های محبوب خود را به دوستان خود توصیه می‌کنند.

در این شبکه اجتماعی کاربران به سه شکل می‌توانند وضعیت مطالعه کتاب را نشان دهند؛ یا کتاب را پیشتر خوانده‌اند، یا در حال مطالعه‌اند، یا اینکه قرار است بعداً کتاب را بخوانند. کاربران می‌توانند در مورد کتاب‌ها نظرشان را بنویسند و در کلوب‌های مجازی بحث کنند. برای هر کتاب امکان امتیازدهی اعضا هم وجود دارد و کسانی که کتاب را مطالعه کرده‌اند به کتاب امتیاز می‌دهند.

از ویژگی‌های این شبکه، امکان یافتن کتاب‌های قدیمی، کتاب‌های ناشران غیررسمی، یا کتاب‌هایی کمترشناخته‌ شده در کنار دیگر کتاب‌های مشهور به زبان‌های گوناگون است.

وبگاه خواندنی‌های خوب امکان برقراری ارتباط بین نویسندگان و خوانندگان را از طریق مصاحبه‌ها، مسابقات با جایزه، وبلاگ نویسندگان و اطلاعات پروفایل تسهیل می‌کند. همچنین یک بخش ویژه در خواندنی‌های خوب برای نویسندگان وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند مخاطب خود را راحت‌تر بیابند.

این وب سایت الان قریب به دو هفته است که در ایران باز نمی‌شود!

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    فیلتر نشده بلکه یکسری از محتوحیات صفحات سایت گود ریدز بر روی ابرهای آمازون - وشاید جاهای دیگه - منتقل شده که چون آنها فیلتر هستند یا شاید تحریم هستیم اطلاعات مربوط به آنها به ما نمیرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها