یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
پیام تسلیت حسین انتظامی برای درگذشت حبیب‌الله قلیش‌لی

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت حبیب‌الله قلیش‌لی، شاعر و مدیرمسئول روزنامه اقتصاد پویا را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در پیام حسین انتظامی در پی در گذشت حبیب‌الله قلیش‌لی آمده است:

«و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام 

با نهایت تاسف، درگذشت حبیب‌الله قلیش‌لی، از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و رسانه، صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اقتصاد پویا را تسلیت می‌گویم.

از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترم و بازماندگان ایشان صبر، سلامتی و طول عمر مسئلت دارم.»
 
حبیب الله قلیش‌لی رئیس اسیق شورای شهر و یکی از چهره های شاخص استان گلستان  در سال 1322 در روستای معصوم آباد شهر گرگان به دنیا آمد و دیپلم را در سال 1344 از دبیرستان ابن سینا گرگان گرفت.

او پس از آن در رشته فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه تهران قبول و  سرگرم تحصیل شد و دانشنامه لیسانس را سال 1348 از دانشکده الهیات دانشگاه تهران دریافت کرد.

وی از سال 1351 در اداره فرهنگ گرگان (آموزش و پرورش فعلی) به عنوان دبیر دبیرستان استخدام شد و پس از آن در مقام شهردار گرگان، ساری، فرمانداری قائم شهر و خوانسار فعالیت کرده است.

همچنین وی سوابقی چون مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و گلستان، عضویت و ریاست شورای شهر گرگان و... را در پرونده کارهای اجرایی خود دارد و همواره حامی و بانی بسیاری از نهادها و انجمن‌های مردمی شعر و ادب و موسیقی و هنر بود.

قلیش‌لی دستی هم در سرودن شعر داشت و  در انواع شعر کهن و نو و سپید شعر می‌سرود. دفتری از اشعارش منتشر شده است.
 
همچنین مقاله «ابعاد عملی و جامعه‌ساز در عرفان امام (س)» به قلم حبیب‌الله قلیش‌لی  منتشر شده است.
 
پیکر آن مرحوم ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه یکشنبه (16 خرداد) از مقابل تالار فخرالدين اسعد گرگانی به سمت آرامگاه ابدیش تشییع شد. مراسم ترحیم نیز ساعت  ۹ و ۳۰ تا ۱۱  و ۱۷ تا ۱۹ عصر دوشنبه (17 خرداد) در مسجد جامع گرگان (آقایان) و فاطمیه عطایی‌ها (خانم‌ها) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها