شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کارگاه «جست‌و‌جوی متون و تصاویر هنری در اینترنت» با تدریس حمید سوری

پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر کارگاه آموزشی «جست‌وجوی متون و تصاویر هنری در اینترنت» را در دوم دی (1394) با تدریس حمید سوری برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر، کمیته هنر معاصر گروه تاریخ هنر پژوهشکده هنر کارگاه آموزشی «جست‌و‌جوی متون و تصاویر هنری در اینترنت» را از ساعت 14 تا 18، چهارشنبه دوم دی با تدریس حمید سوری برگزار می‌کند.

در اینترنت، به علت فراوانی اطلاعات و فقدان نمایه موضوعی و کنترل کیفی، جست‌وجوگر با مشکلات بنیادینی مانند: اتلاف وقت، سردر‌گمی و مواجهه با خیل عظیمی از مطالب نامعتبرِ غیرهم‌سطح با پژوهش روبه‌رو می‌شود. این کارگاه تلاش می‌کند کمک و راهنمایی در این زمینه‌ها برای پژوهشگران، هنرمندان و دانشجویان هنر باشد.
 
در این کارگاه موضوعات و تکنیک‌هایی نظیر موتورهای کاوش، نحوه انتخاب واژگان و عبارات، چگونگی دستیابی سریع به موضوع، چگونگی جست‌وجوی تصویر، آشنایی و به کارگیری بهینه عناصر Google، اعتبارسنجی سایت‌ها و مطالب، چگونگی ارجاع مطالب اینترنتی در مقالات آکادمی و پایان‌نامه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان جهت حضور در این کارگاه می‌توانند تا روز سه‌شنبه یکم دی‌ماه (از ساعت 9 الی 14) با شماره‌های 2 ـ 66956190  (پژوهشکده هنر) برای ثبت‌نام در این کارگاه اقدام کنند.
 
پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر در تهران خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از تقاطع امام خمینی (ره)، نبش کوچه شهید حسن سخنور، شماره 29 واقع است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها