دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
اعلام برنامه‌های هفته کتاب استان قم/ اتوبوس و تاکسی‌ها کتابخانه می‌شوند

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم برنامه‌های بیست و سومین دوره هفته کتاب این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی ستاد بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به مهم‌ترین برنامه هفته کتاب این استان، اظهار کرد: در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  10 هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف و در بخش‌های عمومی به مراکز فرهنگی این استان اهدا خواهد شد.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با همکاری شهرداری قم در این هفته 100 اتوبوس شهری و 100 تاکسی را به کتابخانه‌های کوچک مجهز می‌کند. در این برنامه قفسه‌بندی‌ها توسط سازمان شهرداری انجام می‌شود و تجهیز کتابخانه‌ها به عهده ما است.

حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: همچنین بنا شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه‌های وابسته به حوزه در سراسر کشور 500 کتابخانه حوزوی را با 500 عنوان کتاب در هفته کتاب ( 24 آبان‌ماه تا اول آذرماه) تجهیز کند.
 
وی افزود: همچنین مقرر شده حمایت ویژه‌ای از استادان و پژوهشگران حوزه انجام گیرد به این صورت که از سامانه خرید الکترونیکی خانه کتاب، نسبت به خرید کتاب‌های مورد نظر خود با تخفیف ویژه اقدام کنند.

دانشی درباره برنامه‌های دیگر هفته کتاب این استان، بیان کرد: نمایشگاه‌های محلی کتاب در محل‌های مختلف برپا و همچنین در کانون فرهنگی ـ هنری مساجد نمایشگاه‌های کتاب و برنامه‌های فرهنگی مختلف برای تجلیل مقام کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم اظهار کرد: در مراسمی از پدیدآورندگان آثار فاخر و برگزیده که در جشنواره‌های مختلف کشوری از این استان انتخاب شده‌اند، قدردانی می‌شود. همچنین  افتتاح چند کتابخانه، تجلیل از ناشران برتر، اجرا کردن طرح تعاونی ناشران مبنی بر تعویض کتاب‌های قدیمی با کتاب‌های جدید و اکرام و عیادت نویسندگان پیشکسوت استان از جمله برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد در هفته کتاب هستند.

وی ادامه داد: معرفی کتاب در برنامه‌های صدا و سیما و رونمایی از تازه‌های نشر، تجلیل از ناشران و نویسندگان فعال، تجهیز کتابخانه‌های بیمارستان‌های کودکان و بزرگسالان، تجهیز کتابخانه زندان مرکزی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی، نواختن زنگ کتاب در مدرسه و اهدای کتاب در مناطق حاشیه‌ای شهر از جمله برنامه‌های این هفته  استان به شمار آیند.
 
حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته که توسط نهادهای ذیربط انجام می‌شود، گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، رونمایی برخی از آخرین کتاب‌های منتشر شده به‌صورت نمادین، دیدار اهالی کتاب و مؤلفان، مدیران کتابخانه‌ها با مراجع، برپایی نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف با حمایت اداره‌کل در بخش‌های تابعه، برگزاری برنامه‌های متنوع درباره کودک و نوجوان مانند قصه‌گویی، روخوانی کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسابقه انشاء‌نویسی در سطح مدارس با موضوع کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مهم این هفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها