پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
بانو کاتوزیان: او با عشق می‌نوشت/ وقتی به اجبار بازنشسته‌اش کردند گفت: دانشکده حقوق مال پدر کسی نیست

مراسم تشییع پیکر استاد ناصر کاتوزیان صبح امروز با حضور شخصیت‌های علمی و حقوقی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تشییع شد. بانو کاتوزیان در این مراسم از الفت همسرش با کتاب سخن گفت: استاد با عشق، کتاب می‌نوشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مراسم که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی و حقوقی حضور داشتند و پیام‌های تسلیت شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله پیام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

در این مراسم همسر استاد کاتوزیان با قدردانی از همه کسانی که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند از الفت همسرش با کتاب سخن گفت و افزود: استاد با عشق، کتاب می‌نوشت و نخستین کتاب خود را در دوران تحصیلش نوشت. همانطور که می‌دانید ایشان نخستین فردی بود که در ایران دکترای حقوق را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

بانو کاتوزیان گفت: دکتر همیشه عاشق دانشگاه بود، حتی وقتی که به اجبار بازنشسته‌اش کردند گفت: دانشکده حقوق مال پدر کسی نیست. برای دانشجوست. آنهایی که می‌خواهند چیزی یاد بگیرند و باعث افتخار ایران و ایرانی شوند باید به این دانشگاه راه پیدا کنند.

وی افزود: هنگامی که دوره دکتری در دانشگاه تهران تأسیس شد استاد کارش را در دادگستری اراک رها کرد و به تهران آمد.

در مراسم تشییع، حجت الاسلام سیدمصطفی محقق داماد(استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشکر پیشکسوت)، حجت الاسلام دعایی،حجت‌الاسلام انصاری(معاون پارلمانی رئیس‌جمهور)، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد(نایب رییس مجلس)، الهام امین‌زاده(معاون حقوقی دولت)، محمد گودرزی، (وزیر ورزش و جوانان)، محمدرضا دشتی اردکانی(رییس کانون سردفتران)، سیدمحمود علیزاده طباطبایی(عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری)، غلامحسین الهام (عضو پیشین شورای نگهبان)، محمدصالح نیکبخت، علی مندلی‌پور، سیدحسین صفایی، حسنعلی درودیان، علی نجفی‌توانا، سیدمحمد هاشمی، حجت‌الاسلام محسن روحانی از چهره‌های علمی و حقوقی در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام سیدمصطفی محقق داماد بر پیکر پدر علم حقوق ایران که در دوران زندگیش بیش از 45 کتاب به رشته تحریر درآورد نماز خواند و سپس بر روی دست دوستدارنش تشییع شد.

گزارش تکمیلی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط